Notowania

Tego zabraniają klientom sklepy. Made in Poland nie do sprawdzenia

Badacze wysłali tajemniczych klientów do kilkunastu sieci handlowych. Mieli skanować produkty, sprawdzając ich pochodzenie. Nie dostali na to zgody nawet w sklepach polskich sieci - pisze "Gazeta Wyborcza".

Podziel się
Dodaj komentarz

Badanie zostało przeprowadzone przez agentów TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA.

Efekty? Aż w 84 proc. badanych sklepów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety etc.) tajemniczy klienci usłyszeli, że skanować nie mogą. Skanować bez problemów pozwoliło tylko 8 proc. nadanych sklepów. Kolejne 8 proc. wydało zgodę tymczasową (czyt. jednorazową).

Żadnych reguł tu nie było, bo na skanowanie nie godziły się polskie sieci, bądź godziły się czasami.

Dlaczego sklepy odmawiały? Anna Ruman z instytutu badawczego ABR SESTA twierdzi, że zadziałał zwykły strach. - W większości przypadków rozmowa odbywała się z pierwszym napotkanym pracownikiem ochrony lub ekspedientem, a nie osobą decyzyjną (...). Te osoby na wszelki wypadek odmawiają zgody, bo boja się odpowiedzialności przed przełożonymi - przypuszcza Ruman.

Czy polskość produktu jest ważna? Z badań ABR SESTA wynika, że dla 85 proc. respondentów liczy się wysoka jakość produktu. Nieco więcej zwraca uwagę na jego atrakcyjną cenę. Na pochodzenie produktu zwraca uwagę mniej niż 50 proc. respondentów.

Tagi: sieci handlowe, made in poland, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
03-03-2017

Matka PolkaDla mnie czy produkt jest polski ma ogromne znaczenie. Zagraniczne kupują tylko to czego nie ma polskiego np. cytrusy. Jeżeli mam do wyboru jakieś … Czytaj całość

03-03-2017

adgTyle sa własnie warte polskie sklepy. Naciagaja rodaków bardziej niz zagraniczne

04-03-2017

Kosmita posłaniec BogówPolski produkt toi dla mnie to złodziejstwo i oszustwo, marna jakość itd. wolę obce tam tak nie oszukują jak nasze przedsiębiorstwo. Zresztą firmy … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (19)