Trwa ładowanie...
bDILlHFh

Notowania

Sieci Handlowe – Wszystkie wiadomości

121
21.02.2021 9:41

HANDEL
 / 
Ominą zakaz handlu. Kolejne sklepy będą otwarte w niedziele

Zakaz handlu w niedziele tych sklepów już nie będzie dotyczył. Kolejne cztery sieci dyskontów podpisały umowy na usługi kurierskie, dzięki czemu będą mogły otwierać się w każdą niedzielę.

12.02.2021 6:47

PODATEK OD REKLAM
 / 
Podatek od reklam uderzy rykoszetem w klientów marketów i kluby sportowe

Gazetka reklamowa to, w myśl przepisów, gazeta jak każda inna, więc i od niej sieci handlowe zapłacą podatek od zysków z reklam. Na NFZ dorzucą się też kluby sportowe, które opierają duża część swojego budżetu na wpływach z reklam. Podatek zatacza szersze kręgi, niż mogłoby się wydawać.

195
13.01.2021 12:30

HANDEL
 / 
Podatek handlowy. Kościński: ceny nie wzrosną

Podatek handlowy wchodzi w życie. - Pobór będzie już do 25 lutego, podatek jest pobierany z miesięcznym opóźnieniem, dokładanie tak jak VAT. Powyżej 17 mln zł obrotu jest podatek 0,8 proc. Próg wzrasta do 1,4 proc. przy obrocie wyższym niż 187 mln zł. Nie można wiedzieć na początku miesiąca, ile się zapłaci. Pobór jest do 25 dnia następnego miesiąca - powiedział w programie "Money. To się liczy" minister finansów Tadeusz Kościński. Dopytywany, czy to nie odbije się na cenach, bo sieci handlowe przerzucą ten podatek na konsumentów, odparł, że nie. - To ostatni moment, by wdrożyć ten podatek w Polsce. Tracimy coraz więcej małych sklepów, a duże sieci rosną. Gdybyśmy mieli same duże sieci, to od razu ceny by poszły do góry, a skoro mamy jeszcze te małe sklepy, to będzie konkurencja i ceny nie wzrosną - stwierdził Kościński w rozmowie z money.pl.

56
28.12.2020 9:04

UOKIK
 / 
Biedronka ma zapłacić 720 mln zł kary. UOKiK analizuje sytuację w kolejnych sieciach handlowych

Prezes UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające dotyczące Kaufland Polska, Eurocash i Intermarche. Jego wątpliwości budzi m.in. wsteczne ustalanie rabatów i warunków handlowych w relacjach z dostawcami produktów rolno-spożywczych. Tego rodzaju naruszenie może kosztować Jeronimo Martins ponad 720 mln zł kary.

39
16.12.2020 11:52

UOKIK
 / 
Gigantyczna kara dla Biedronki. "Dostawcy mieli dość, mówili, że dodatkowe opłaty były na nich wymuszane"

- Zbadaliśmy działalność sieci należącej do Jeronimo Martins w latach 2018-2020 i w przypadku ponad 200 dostawców, głównie owoców i warzyw Biedronka stosowała rabaty, które nie były zapisane w umowach. W ten sposób wykorzystała swoją przewagę kontraktową i zrealizowała korzyści w wysokości 600 tys. zł - powiedział w programie „Money. To się liczy” Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. – Rabaty, o których mowa, w niektórych przypadkach przekraczały nawet 20 proc. obrotów firm. Dlatego zdecydowaliśmy o nałożeniu kary w wysokości 723 mln zł. Biedronka twierdzi, że dostawcy wiedzieli o ustalonych rabatach, ale z naszych ustaleń wynika inaczej. Ponad 200 dostawców po zakończeniu transakcji dostało informację od sieci, że jeśli chcą kontynuować współpracę, chcą uniknąć kary, muszą dokonać dodatkowej opłaty. Sprawdziliśmy dokładnie umowy, aneksy, porozumienia. Podstawą do wszczęcia postępowania były zgłoszenia od przedsiębiorców, którzy powiedzieli, że opłaty były na nich wymuszane. To były dotkliwe praktyki. Wyobraźmy sobie taką sytuację, że po długich negocjacjach z siecią przystępujemy do realizacji zamówienia, a po nim okazuje się, że sieć mówi: jesteśmy zadowoleni, ale jak chcecie dalej dostarczać nam towar, musicie wpłacić dodatkowe pieniądze. Tak to się odbywało.

bDILlHFj
42
22.11.2020 20:14

HANDEL
 / 
Sieci tną nakłady i objętość gazetek. Wszystkiemu jest winny zakaz handlu

Według ekspertów z Centrum Analiz Grupy AdRetail, Hiper-Com Poland i UCE RESEARCH, w I półroczu br. sieci handlowe wydały o 17 proc. mniej gazetek niż rok wcześniej. Zmniejszyły też ich liczbę stron oraz powierzchnię promocyjną – po 18 proc. W przypadku każdego parametru większość z 11 analizowanych formatów była na minusie.

97
17.10.2020 19:52

WIDEO
 / 
Podatek handlowy wykończy hipermarkety? "Niektóre tego nie udźwigną"

- Dziś wiele sklepów działa na bardzo niskich marżach, żeby utrzymać jak najkorzystniejsze ceny przy zachowaniu jakości. Dodatkowy podatek sprawi, że staną się po prostu nierentowne - mówi w programie "Money. To się liczy" Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Komentuje w ten sposób potencjalne wprowadzenie podatku handlowego. W czwartek rzecznik generalna TSUE wydała opinię, w której potwierdza zgodność podatku z unijnymi przepisami. - Najbardziej ucierpią te sklepy wielkopowierzchniowe, które mają najniższą rentowność, czyli przede wszystkim hipermarkety - stwierdziła Juszkiewicz. Jej zdaniem skończy się to przede wszystkim wzrostem cen na półkach, a w konsekwencji - być może nawet upadkiem niektórych firm.

33
15.10.2020 11:28

ZAKAZ HANDLU
 / 
Rząd zniesie zakaz handlu? Bujara ostro: "Pomysł dorżnie branżę"

- Nie ma żadnych: ani ekonomicznych, ani zdrowotnych powodów, by w czasie epidemii znieść zakaz handlu – powiedział w rozmowie z money.pl Alfred Bujara, przewodniczący handlowej „Solidarności”. Odniósł się w ten sposób do słów ministra Michała Dworczyka, który w programie „Tłit” przyznał, że rząd rozważa przywrócenie handlu w niedziele.

25
04.10.2020 12:09

KORONAWIRUS
 / 
Jesienią możliwe przerwy w dostawach do sklepów. Ale towaru raczej nie zabraknie

Centra dystrybucji towarów zabezpieczają się przed lawinowym wzrostem zachorowań wśród swoich pracowników. Specjaliści uspokajają, że Polacy nie muszą obawiać się zmniejszenia dostaw towarów do sklepów. Jednak nie można wykluczyć chwilowych przerw, tak jak to było na Zachodzie Europy.

bDILlHFp
26
12.08.2020 10:56

HANDEL
 / 
Sklepy oszukują na warzywach. Minister komentuje

W internecie po raz kolejny pojawiają się filmy, na których rolnicy pokazują, że kraj pochodzenia na etykiecie różni się od faktycznego. W efekcie holenderskie pomidory są na przykład sprzedawane jako polskie. - Sieci są karane za takie praktyki przez UOKiK i ten system działa sprawnie - komentuje minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski. Gość programu "Money. To się liczy" nie zamierza jednak sam angażować się w tę sprawę i nie będzie chodził po sklepach, szukając tego typu nieścisłości. - Pewnie, minister ma zbierać truskawki, chodzić po sklepach, zajmować się końmi - ironizuje Jan Krzysztof Ardanowski. Zdaniem gościa programu "Money. To się liczy" obecny system działa dobrze. I rząd zamierza bezwzględnie karać sieci handlowe za celowe wprowadzanie konsumentów w błąd. - Jeśli ktoś oszukuje innych, musi liczyć się z dotkliwą karą - mówi Jan Krzysztof Ardanowski.

111
05.08.2020 10:59

HANDEL
 / 
Zakaz handlu do zmiany? "Dwie niedziele handlowe to zdrowy kompromis"

- Nie ma w tej chwili jednoznacznego stanowiska w obozie rządowym w sprawie poluzowania zakazu handlu – uważa Robert Rękas, szef sieci sklepów Lewiatan. – Jesteśmy od początku za kompromisem w tej sprawie. Wielu przedsiębiorców straciło na zakazie, są też tacy, którzy biznes prowadzą rodzinnie i pracują w niedziele. Dwie niedziele handlowe w miesiącu są dobrym rozwiązaniem i kompromisem pomiędzy oczekiwaniami pracowników i konsumentów. Oczekujemy szczegółowych regulacji ws. samego zakazu, bo na zakazie paradoksalnie skorzystały wielkie sieci, a nie tak przecież miało być. To wymaga poprawy.

13
18.06.2020 15:10

HANDEL
 / 
Tesco zmieni szyld. Netto przejmie 7 tys. pracowników

Dotychczasowi pracownicy Tesco przez 18 miesięcy będą pracować na starych warunkach. A co potem? - Wierzę, że Netto da im gwarancję zatrudnienia - mówi money.pl Elżbieta Jakubowska, szefowa "Solidarności" w Tesco Polska.

11
18.06.2020 12:20

SIECI HANDLOWE
 / 
Tesco znika z Polski. "Konkurencja się zaostrzy, to dobra wiadomość dla kosumentów"

Netto przejmuje sieć Tesco. Informacja o wielkiej transakcji w branży handlowej zaskoczyła wszystkich. Co to oznacza dla klientów? – To przejęcie z pewnością zaostrzy konkurencję na rynku sieci handlowych – przyznała w programie „Money. To się liczy” Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – To dla klientów dobra wiadomość. Im większa konkurencja, tym niższe ceny dla konsumentów. Dlaczego sieć Tesco poniosła porażkę? Sklepy wielkopowierzchniowe przeżywają teraz trudny czas. To nie jest kwestia złej strategii, czy błędów zarządzania, ale tego że klienci mają duży wybór i wolą robić zakupy blisko domu. To jest kryterium w głównej mierze brane pod uwagę.

bDILlHFq
160
18.06.2020 8:34

HANDEL
 / 
Netto przejmuje Tesco Polska

Sieć Netto przejmuje 301 sklepów Tesco w Polsce za 900 mln zł. W ciągu 18 miesięcy od przejęcia szyld Tesco zniknie z Polski i zostanie zastąpiony sklepami Netto.

162
14.06.2020 16:28

HANDEL
 / 
Ceny masła topnieją w oczach. W sklepach jest nawet o 20 proc. taniej niż rok temu

Od początku roku ceny masła regularnie schodziły w dół - wynika z analizy blisko 2 tys. sklepowych akcji promocyjnych. Średni spadek na poziomie 12 proc. dotyczył pierwszych pięciu miesięcy tego roku, porównanych z analogicznym okresem ub.r. Największa zmiana nastąpiła w cash&carry, gdzie produkt był tańszy o ponad 20 proc. Z kolei najmniejsza obniżka, niespełna 7 proc., została odnotowana w supermarketach. Ogólnie ceny rabatowe kostek 200 g spadły średnio o 13 proc., a 250 g – o 10 proc. Z kolei w detalu masło potaniało o 5,5-6 proc. Takie dane przedstawia w swoim raporcie agencja badawczo-analityczna Hiper-Com Poland oraz serwis DING.pl.

3
14.06.2020 11:04

HANDEL
 / 
Gazetka w formacie PDF to już przeszłość. Sieci muszą postawić na personalizację

Eksperci zauważają, że do wyświetlania e-gazetek na głównych stronach sieci wciąż służą proste przeglądarki plików graficznych, najczęściej w formacie PDF. To uniemożliwia zbieranie danych. Tymczasem technologia pozwala już przenieść wszystkie techniczne aspekty agregatów gazetkowych na macierzystą stronę retailera.

1
14.06.2020 8:25

HANDEL
 / 
Wielki powrót gazetek sieci handlowych. Za to z mniejszą liczbą stron

Podczas pandemii liczba drukowanych gazetek wzrosła o blisko 13 proc., szczególnie w dyskontach - wynika z cyklicznej analizy zespołu AdRetail Inspirio. Jednocześnie ubyło ponad 7 proc. stron. Najmocniej ograniczyły ich ilość hipermarkety. Natomiast powierzchnia promocyjna zwiększyła się o 12,5 proc., najbardziej – w dyskontach.

764
11.06.2020 8:40

ŻYWNOŚĆ
 / 
Polskie produkty w sklepach. Polacy są za

Ponad 80 proc. konsumentów chce, aby sieci handlowe w Polsce miały obowiązek zaopatrywania się w artykuły rolno-spożywcze, przynajmniej częściowo, u lokalnych wytwórców. I gdyby taki nakaz wszedł w życie, większość chętnie by je kupowała.