Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Izabela Trzaska
|

Transport morski. W Chinach zbudowano nowy statek dla Polskiej Żeglugi Morskiej

25
Podziel się:

W chińskiej stoczni Yangfan zbudowano nowy statek dla Polskiej Żeglugi Morskiej. M/s "Szare Szeregi" to kolejna jednostka z programu inwestycyjnego armatora, w którym powstanie łącznie 18 masowców wartych ponad 400 mln dol.

Transport morski. W Chinach zbudowano nowy statek dla Polskiej Żeglugi Morskiej
(Mateusz War/CC BY-SA 3.0/wikimedia commons)

- Nowy masowiec, który wszedł do eksploatacji, ma 180 metrów długości i 30 metrów szerokości, a jego nośność to 39 tys. ton - poinformował w piątek doradca dyrektora naczelnego PŻM Krzysztof Gogol.

Jak wyjaśnił, statek "wyposażony jest w cztery dźwigi i przeznaczony jest do przewozu takich ładunków, jak zboża, nawozy sztuczne, rudy metali, węgiel, wyroby stalowe".

Pod dowództwem szczecińskiego kpt. żeglugi wielkiej Krzysztofa Wasika m/s "Szare Szeregi" wyruszy w pierwszy rejs. - Jednostka załaduje wyroby stalowe w portach Chin, Japonii i Korei, następnie czeka ją podróż przez Pacyfik i rozładunek w portach meksykańskich - dodał Gogol.

Załogę statku stanowi 40 marynarzy, którzy będą pracować w trybie rotacyjnym.

Zobacz także: Polskie skarby na dnie Pacyfiku

PŻM realizuje program inwestycyjny zaplanowany na lata 2015-2020, w ramach którego ma powstać 18 masowców wartych ponad 400 mln dol. Stocznia Yangfan, znajdująca się 350 km na południe od Szanghaju, zbuduje dla PŻM 12 jednostek do przewozów masowych i będą one przekazywane armatorowi w odstępach około sześciotygodniowych.

Pozostałych sześć powstanie także w Chinach w stoczni Yangzijiang. Będą to jeziorowce, a więc statki przystosowane do żeglugi po Wielkich Jeziorach USA i Kanady.

Kolejna zamówiona jednostka będzie nosić imię "Solidarność".

M/s "Szare Szeregi" to pierwsza jednostka odebrana przez zarządcę komisarycznego PŻM Pawła Brzezickiego. Obecnie armator jest w trakcie wprowadzenia programu naprawczego, który uzyskał akceptację ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka. Program ten jest krytykowany przez Zarząd Regionu NSZZ "Solidarność" Pomorza Zachodniego.

Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, ma w grupie kapitałowej 55 statków. Na ich pokładach pracuje ok. 2,5 tys. marynarzy.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(25)
WYRÓŻNIONE
konrad
7 lat temu
dlaczego statki z Chin a nie z Polski?
stoczniowiec
7 lat temu
Kontrakt podpisano za rządów PO PSL. Teraz zostało już tylko odbiór statków. Jeżeli oddawane mają być w odstępach 6 tyg. to już tylko patrzeć i eksploatować nam pozostało. PO już nieraz pokazała jak zniszczyć Polski przemysł.
s
7 lat temu
Żeby nie zatonął zanim dopłynie jak zawalił się most robiony przez chińczyków w Kenii
NAJNOWSZE KOMENTARZE (25)
Mateusz
7 lat temu
Dla czego w chińskiej a nie w polskiej?? dalej Pis pakowac kase w polskie stocznie zeby na nich zarabiac oczywiscie jakos skarb panstwa. I dla zywklych obywateli ktorzy tam bedą pracować . Rodowity Szczecinian to mowi ktory widzi na co dzien te puste miejsca gdzie mogliby pracować ludzie z wykształceniem w tym zawodzie a nie wyjeżdżać za granice. Większość z nas polakow niechce wyjezdzac za granice zeby jakoś wyżyć wiec budujmy naszą gospodarkę !!! Niech POLSKA bedzie wielka !!!
mnyh
7 lat temu
To przepraszam w polsce nie można budowac statków tylko z chin sprowadzać?Co my stoczni nie mamy.?Wstyd .
Jaja
7 lat temu
Jakis dziwny ten masowiec. Plywalem w tej firmie i zaloga liczy okolo 21 osob a nie 40
mim
7 lat temu
stoczniowcy na bruk a ich guru Duda do rządu ha ha
Maciej
7 lat temu
ORP Lech Kaczyński made in China
...
Następna strona