Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Volkswagen zmniejszy zatrudnienie o 30 tys. osób. Chce zaoszczędzić 3,7 mld euro

14
Podziel się:

Zgodnie z planem Herberta Diessa, nowego szefa marki Volkswagen, z fabryk niemal całkowicie znikną pracownicy tymczasowi, a liczba nowo przyjmowanych osób zostanie mocno ograniczona.

Volkswagen zmniejszy zatrudnienie o 30 tys. osób. Chce zaoszczędzić 3,7 mld euro
(Volkswagen)

Zredukowanie zatrudnienia o 30 tys. osób na świecie do 2021 r., w tym 23 tys. w samych Niemczech, ma przynieść Volkswagenowi oszczędność 3,7 mld euro rocznie. Niemiecki koncern ogłosił w piątek zwarcie długo negocjowanej umowy ze związkami zawodowymi.

Aktualizacja 10:46

Zmniejszenie zatrudnienia będzie efektem wysyłania części pracowników na wcześniejsze emerytury, a także niezastępowania osób odchodzących z pracy. Umowa nie przewiduje jednak wymuszonych zwolnień aż do 2025 roku.

Głębokie oszczędności, na jakie zdecydował się Volkswagen, to w głównej mierze pokłosie afery spalinowej, której koszt szacuje się na co najmniej 18 mld euro.

Ograniczenie kosztów zatrudnienia ma jednocześnie poprawić zyskowność głównej marki koncernu z Wolfsburga, która od dłuższego czasu zmaga się z problemem niskiej rentowności. Głownie z powodu przerośniętej struktury firmy i nadmiernego zatrudnienia, marka Volkswagen może pochwalić się obecnie marżą na poziomie zaledwie 1,6 proc. Plan zakłada podniesienie jej do 4 proc. w 2020 r.

Zgodnie z planem Herberta Diessa, nowego szefa marki Volkswagen, z fabryk niemal całkowicie znikną pracownicy tymczasowi, a liczba nowo przyjmowanych osób zostanie mocno ograniczona.

Jednocześnie firma planuje przyjąć 9 tys. osób w związku z planowaną ekspansją na rynku aut elektrycznych i usług car-sharingu. Do 2025 roku Volkswagen chce sprzedawać 3 mln aut elektrycznych rocznie.

Volkswagen zatrudnia obecnie łącznie 624 tys. osób na całym świecie, z czego ok. 120 tys. osób w samych Niemczech. Pracownicy mają tradycyjnie bardzo duży wpływ na Volkswagena - zajmują połowę stanowisk rady nadzorczej spółki, a także mają szereg wyjątkowych uprawnień, jak np. możliwość zawetowania decyzji o zamknięciu fabryki.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
kamilek
7 lat temu
a najwiekszym chamstwem jest ze dyrektorek,prezes,,szef czy zwij go jak tam sobie chcesz,z czasu kiedy wybuchl skandal poszedl na emeryturke i dostaje (oficjalne dane z niemieckiej prasy i tv) 3100 euro dziennie 3100 euro dziennie emerytury. a oni oszczednosci szukaja do analityk, jak nie znasz faktow to nie odzywaj sie vw to spolka akcyjna 25 % nalezy tylko do landu
titek
7 lat temu
Miałem auto tej marki, prawie co miesiąc awaria. Dla mnie zakup vw to pomyłka, dobrze że udało się to sprzedać !
analityk
7 lat temu
Volkswagen przegrał konkurencję. Przykładem jest oszustwo jakości spalin w silnikach Diesla, które były montowane w samochodach na rynek amerykański. To dowodzi, że zaplecze badawcze firmy nie poradziło sobie z pokonaniem tych barier. Zatem to jest przegranie konkurencji. To może być początkiem końca tego koncernu podobnie do GM. Z tym, że GM się podniósł i funkcjonuje po kuracji. A co będzie z VW to jest znak zapytania ? Trzeba też uwzględnić, że to jest firma państwowa, zatem mniej konkurencyjna. To widać słuchać i czuć. Generalnie gospodarka niemiecka jest coraz bardziej mniej konkurencyjna.
kicy
7 lat temu
o tak, ceny kosmos dla indywidualnego odbiorcy. Sprawdzałem ostatnio Polo. Może na firmę Passat jeszcze tak, jak idzie w odliczenia, ale dla osoby prywatnej przesada. Wycena Polo 60KM na alu, biały z radiem i klimą .... odpadają
Witek
7 lat temu
Passat CC 8 lat. Dziury w drzwiach od korozji...koszmar Salon polska