Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W "czarny piątek" Amerykanie unikali tradycyjnych sklepów

0
Podziel się:

Z danych zebranych przez firmę analityczną ShopperTrack wynika, że obroty w sklepach stacjonarnych w USA w tegoroczny czarny piątek były o 10 proc. niższe niż w roku ubiegłym.

W "czarny piątek" Amerykanie unikali tradycyjnych sklepów
(iStock)

W czarny piątek 2014 r. Amerykanie wydali w sklepach łącznie 11,6 mld USD. W tym roku kwota ta wyniosła 10,4 mld USD.

O 10 proc. rdr. - do wartości 1,8 mld USD - spadły również obroty w tych sklepach, które zdecydowały się otworzyć swoje podwoje dla klientów już w Święto Dziękczynienia.

Zdaniem analityków, główna przyczyna takiego stanu rzeczy leży w rosnącej popularności zakupów internetowych. Coraz więcej Amerykanów właśnie w sieci szuka atrakcyjnych ofert, przede wszystkim na sprzęt elektroniczny. Potwierdzają to dane zebrane przez Adobe na podstawie analizy ruchu na 4,5 tys. witrynach e-sklepów: wartość transakcji handlowych dokonanych online w czarny piątek 2015 r. była o 14,3 proc. wyższa niż rok temu.

"Efekt czarnego piątku" osłabia także taktyka samych handlowców, którzy coraz wcześniej inaugurują świąteczne akcje promocyjne.

wiadomości
gospodarka
najważniejsze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)