Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W przyszłym tygodniu możliwe umowy o restrukturyzacji długów DMP

0
Podziel się:

Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu Daewoo Motor Polska podpisze z ośmioma bankami-wierzycielami porozumienie o restrukturyzacji prawie 100 mln USD długów lubelskiej spółki

- poinformował prezes zarządu Pol-Mot Holding.

'W przyszłym tygodniu przewidujemy podpisanie przez DMP umów w sprawie restrukturyzacji zadłużenia' - powiedział w piątek dziennikarzom prezes zarządu Pol-Mot Holding SA, Andrzej Zarajczyk, po podpisaniu z Daewoo Motor Polska umowy o objęciu przez Pol-Mot w lubelskiej spółce roli inwestora strategicznego.

Wśród wierzycieli DMP znajdują się m.in.: Kredyt Bank, Bank Zachodni, BPH, Bank Handlowy, Pekao SA, LG Petro Bank i BIG BG.

'Warunkiem każdego z banków, dla restrukturyzacji ich zadłużenia, była solidarna restrukturyzacja przez wszystkie banki. Wszystkie osiem banków potwierdziło gotowość zrestrukturyzowania zadłużenia, chociaż umowy nie są podpisane' - powiedział Zarajczyk.

Kierownik zespołu analiz i operacji finansowych Pol-Mot Holding SA, Marek Wolniewicz powiedział dziennikarzom, że zgodnie ze wstępnymi założeniami spłata długu ma być rozłożona do 2010 roku, a w tym czasie będą spłacane tylko raty kapitałowe.

'Udało się nam również uzyskać restrukturyzację odsetek naliczonych, zaległych, a niezapłaconych przez DMP' - dodał.

Prezes Zarajczyk poinformował też, że pod koniec przyszłego tygodnia do Ministerstwa Finansów złożony zostanie wniosek o gwarancje rządowe dla około 130 mln USD kredytów potrzebnych na uruchomienia produkcji nowego samochodu dostawczego LD-100.

'W budżecie jest pozycja, która przewiduje gwarancje dal przemysłu motoryzacyjnego(...)Także w budżecie są na to przewidziane środki, chociaż świadom jestem, że ten budżet ma swoje problemy i może być zmieniony' - powiedział prezes Pol-Mot.

Według Zarajczyka seryjna produkcja LD-100 może rozpocząć się w połowie 2002 roku. Odpowiedzialnym za realizację projektu produkcji LD-100 ma być obecny prezes DMP Young Kab Cho, który poinformował, że Pol-Mot pierwsze rozmowy na temat współpracy z DMP zaczął prowadzić z koreańskim koncernem już w grudniu 1999 roku. Wejście kapitałowe Pol-Mot do DMP ma nastąpić m.in. po zawarciu przez DMP umów z bankami wierzycielskimi i uzyskaniu gwarancji Skarbu Państwa na nowe kredyty dla spółki. Pol-Mot chce podwyższyć kapitał zakładowy DMP o równowartość 20 mln USD i odkupić od Daewoo Motor tyle udziałów, aby osiągnąć 75 proc. w podwyższonym kapitale lubelskiej spółki. W efekcie Pol-Mot będzie miał w DMP 75 proc. udziałów, 15 proc. koncern Daewoo Motor, pozostałe zostaną w rękach m.in. pracowników.

'Nie zamierzamy w żadnym wypadku kończyć produkcji Lublina. Ewentualnie - jeśli okazałoby się, że warunki są lepsze w, na przykład, kraju sąsiadującym, będziemy ją przenosić. Ale jest to dobra konstrukcja, która wcale nie wyczerpała swojego potencjału' - powiedział Zarajczyk.

Pol-Mot Holding SA jest polską grupą kapitałową złożoną z ponad 20 spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i spółek akcyjnych. Działalność Pol-Mot Holding obejmuje m.in. sprzedaż samochodów i produkcję maszyn rolniczych oraz budownictwo. W 2000 roku grupa odnotowała przychody w wysokości 345,4 mln zł i 12,9 mln zł zysku netto.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)