Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W styczniu Polacy stracili optymizm

0
Podziel się:

GUS i NBP opublikowały wyniki badań nastrojów konsumentów w styczniu.

W styczniu Polacy stracili optymizm
(PAP/Radek Pietruszka)

Wskaźnik ufności konsumenckiej spadł w styczniu o 0,4 pkt do -4,9 pkt. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2007 oraz 2006 roku jest to wynik lepszy odpowiednio o 6,5 oraz o 8,3 pkt proc., wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny i Narodowy Bank Polski.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej spadł o 0,3 pkt proc. w stosunku do grudnia i wynosi -5,9 pkt. Jest jednak wyższy odpowiednio o 7,5 pkt oraz o 11,2 pkt względem tego samego miesiąca rok i dwa lata wcześniej.

"Pogorszenie poziomu wskaźników ufności konsumenckiej w styczniu 2008 r. jest głównie wynikiem pogarszania się oczekiwanych zmian ogólnej sytuacji gospodarczej kraju, ocen dokonywania ważnych zakupów oraz obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia oraz poprawy ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i możliwości zaoszczędzenia pieniędzy" - głosi komunikat GUS.

Badania koniunktury konsumenckiej są prowadzone z częstotliwością miesięczną od stycznia 2004 roku przez GUS i NBP. Wskaźniki mogą przyjmować wartość od -100 do +100 pkt (wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie). Styczniowe badanie zostało przeprowadzone na próbie 1772 gospodarstw domowych.

ZOBACZ TAKŻE:

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)