Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Patryk Skrzat
|

Lotniskowe szaleństwo. Warszawa osobliwością na europejską skalę

22
Podziel się:

Jest Okęcie, jest port w Modlinie, a wkrótce "warszawskim" lotniskiem ma się również stać Radom, choć dojazdem przegrywa pod każdym względem. Stolica Polski dołączy w ten sposób do nielicznego grona europejskich miast.

Z Lotniska w Modlinie korzysta m.in. tani Ryanair
Z Lotniska w Modlinie korzysta m.in. tani Ryanair (PAP/ Tomasz Gzell)

Lotnisko Chopina w Warszawie potrzebuje odciążenia i w tej kwestii dyskusji nie ma. Zaciekła dyskusja dotyczy jednak tego, kto ma stołeczny Port odciążyć.

Spółka Polskie Porty Lotnicze woli Radom, choć jest udziałowcem Modlina. Nie brakuje ekspertów, którzy uważają to za nieporozumienie. PLL ma jednak w ręku ekspertyzę Brytyjczyków, którzy stawiają na Radom, bo jest tańszy w rozbudowie i można to zrobić szybciej.

Nie ma tu znaczenia, że Modlin bije konkurenta pod każdym względem, jeśli chodzi o dojazd - co zauważa "Puls Biznesu". Szybciej i łatwiej dojechać tam z Warszawy samochodem, autobusem i pociągiem.

Mimo tych atutów, wydawało się, że Modlin stoi na straconej pozycji. Jak jednak zwraca Fly4Free, prezes PLL Mariusz Szpikowski widzi szanse na rozwój tego portu. – Do czasu powstania CPK lotnisko w Modlinie ma potencjał, aby się rozwijać - mówi w rozmowie z portalem.

Zobacz także: Zobacz także: Milczarski: Lotnisko Chopina jest źle zbudowane. Jego przepustowość zbliża się do kresu

Z tej wypowiedzi wynika, że Warszawa będzie miała trzy lotniska - Chopina, które trzeba odciążyć, Radom, który ma się rozbudować i tego dokonać i Modlin, który mimo wszystko ma się rozwijać. W ten sposób - jak zauważa Fly4Free - stolica Polski stanie się ewenementem na skalę europejską. Niewiele miast dysponuje więcej niż dwoma portami.

Pierwsze przykłady to trzy wielkie stolice. Sześć lotnisk ma Londyn, trzy Paryż, cztery Moskwa Z pozostałych miast są jeszcze Barcelona, Mediolan. Trzy lotniska ma także Sztokholm, ale jedno obsługuje tylko loty krajowe. Jeden z trzech portów zamknięto natomiast w okolicach Oslo, bo wycofali się stamtąd tani przewoźnicy, a więcej chętnych nie było.

Co czeka polskie lotniska? Jak prognozuje Fly4Free, o tym zdecydują zapewne sami przewoźnicy, którzy przekalkulują sobie ewentualne zyski i straty związane z przeprowadzką.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

inwestycje
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(22)
Krzysztof
6 lat temu
Kto choć raz leciał z Modlina, ten wie, że to stodoła a nie lotnisko!.
obserwator
6 lat temu
Modlin to przykład działania PO-PSLowej koalicji - onuc i gumiaków. Kartoflany biznes, który jedyny w Polsce przy tej skali przynosi straty, za które oczywiście płacą podatnicy - w tym wypadku ci z woj. mazowieckiego. Absurd to jest trwanie tej śmierdzącej koalicji w polskich samorządach.
Pu-tin
6 lat temu
Moskwa ma 6 lotnisk
Rycho56i
6 lat temu
Jest jeszcze Mińsk Mazowiecki
bbbb
6 lat temu
widocznie planują wyburzyć to blokowisko na końcu pasa w Radomiu. Emerytów do krematoriów i będzie taniej. Gnoja który to wymyślił powinni powiesić. Jest obok Warszawy jeszcze jedno lotnisko o którym nikt nie wspomina Sochaczew. Wspólnie z Modlinem i Okęciem był by świetnym uzupełnieniem i nie ma bloków a odległość o połowę mniejsza niż do Radomia. Kto tak ciągnie ten radom słyszłem że bielan z suskim dwa lotnicze "geniusze".
...
Następna strona