Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Patryk Skrzat
|

Lotniskowe szaleństwo. Warszawa osobliwością na europejską skalę

40
Podziel się:

Jest Okęcie, jest port w Modlinie, a wkrótce "warszawskim" lotniskiem ma się również stać Radom, choć dojazdem przegrywa pod każdym względem. Stolica Polski dołączy w ten sposób do nielicznego grona europejskich miast.

Z Lotniska w Modlinie korzysta m.in. tani Ryanair
Z Lotniska w Modlinie korzysta m.in. tani Ryanair (PAP/ Tomasz Gzell)

Lotnisko Chopina w Warszawie potrzebuje odciążenia i w tej kwestii dyskusji nie ma. Zaciekła dyskusja dotyczy jednak tego, kto ma stołeczny Port odciążyć.

Spółka Polskie Porty Lotnicze woli Radom, choć jest udziałowcem Modlina. Nie brakuje ekspertów, którzy uważają to za nieporozumienie. PLL ma jednak w ręku ekspertyzę Brytyjczyków, którzy stawiają na Radom, bo jest tańszy w rozbudowie i można to zrobić szybciej.

Nie ma tu znaczenia, że Modlin bije konkurenta pod każdym względem, jeśli chodzi o dojazd - co zauważa "Puls Biznesu". Szybciej i łatwiej dojechać tam z Warszawy samochodem, autobusem i pociągiem.

Mimo tych atutów, wydawało się, że Modlin stoi na straconej pozycji. Jak jednak zwraca Fly4Free, prezes PLL Mariusz Szpikowski widzi szanse na rozwój tego portu. – Do czasu powstania CPK lotnisko w Modlinie ma potencjał, aby się rozwijać - mówi w rozmowie z portalem.

Zobacz także: Zobacz także: Milczarski: Lotnisko Chopina jest źle zbudowane. Jego przepustowość zbliża się do kresu

Z tej wypowiedzi wynika, że Warszawa będzie miała trzy lotniska - Chopina, które trzeba odciążyć, Radom, który ma się rozbudować i tego dokonać i Modlin, który mimo wszystko ma się rozwijać. W ten sposób - jak zauważa Fly4Free - stolica Polski stanie się ewenementem na skalę europejską. Niewiele miast dysponuje więcej niż dwoma portami.

Pierwsze przykłady to trzy wielkie stolice. Sześć lotnisk ma Londyn, trzy Paryż, cztery Moskwa Z pozostałych miast są jeszcze Barcelona, Mediolan. Trzy lotniska ma także Sztokholm, ale jedno obsługuje tylko loty krajowe. Jeden z trzech portów zamknięto natomiast w okolicach Oslo, bo wycofali się stamtąd tani przewoźnicy, a więcej chętnych nie było.

Co czeka polskie lotniska? Jak prognozuje Fly4Free, o tym zdecydują zapewne sami przewoźnicy, którzy przekalkulują sobie ewentualne zyski i straty związane z przeprowadzką.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

inwestycje
wiadomości
KOMENTARZE
(40)
WYRÓŻNIONE
Wojtek
8 lat temu
Modlin, to buda paździerzowa z jedną toaletą i parkingiem wiecznie zapchanym. Wstyd na europejską skalę. Mnóstwo wolnej przestrzeni ale nikt nie rozbudowuje płatnego! parkingu. Olewanie pasażerów maksymalne. Szczytem wszystkiego są miejsca parkingowe dla pracowników firm z lotniska zajmujące przestrzeń dla pasażerów. Czy to lobbing właścicieli prywatnych parkingów czy tylko nieudolność Zarządu "Portu Lotniczego". Wstyd przed światem.
Jan
8 lat temu
Lotniska nie są tylko dla Warszawy. Mieszkańcy Radomia, Kielc, Ostrowca, Starachowic, Grójca itd. itp. mają dużo bliżej do Sadkowa niż Modlina. Odnoszę wrażenie, że lotnisko Modlin ma wyjątkowo dobrą prasę /mimo stosunkowo dużej liczby pasażerów ma przecież słabe wyniki finansowe/.
sd
8 lat temu
Nie wiem, dlaczego Radom, a nie Szczecin, skoro odległość nie gra roli.
...
Następna strona