Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

Pod koniec marca "weekend za pół ceny". Aż żal nie skorzystać

23
Podziel się:

Rok temu w akcji wzięło udział 400 partnerów, czyli m.in. hotele i restauracje, a 60 tysięcy turystów skorzystało z tej oferty.

W ramach ogólnopolskiej akcji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" od 31 marca do 2 kwietnia Polacy będą mogli spędzić czas w najbardziej atrakcyjnych turystycznie miejscach z 50 proc. zniżką - powiedział w piątek minister sportu i turystyki Witold Bańka.

Druga edycja akcji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" przygotowały i realizuje Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna (POT). W tym roku akcja odbędzie się od 31 marca do 2 kwietnia 2017 r., a chętni będą mogli w tych dniach skorzystać ze specjalnie przygotowanych 50 proc. zniżek.

- Głównym założeniem akcji jest przede wszystkim zainteresowanie naszych rodaków, Polaków do tego, aby wypoczywali w Polsce - powiedział na konferencji prasowej minister Witold Bańka.

Wyjaśnił, że chodzi o to, by Polacy wypoczywali nie tylko w typowych okresach turystycznych jak np. majówka, ale także przez cały rok.

Rok temu w akcji wzięło udział 400 partnerów, czyli m.in. hotele i restauracje, a 60 tysięcy turystów skorzystało z tej oferty. Jak podają organizatorzy, w tym roku do tej pory, zgłosiło się 450 przedsiębiorców oferujących usługi turystyczne i okołoturystyczne, a według szacunków ok. 100 tys. turystów wykorzysta zniżkę.

- Nie ukrywam, że kiedy w zeszłym roku Ministerstwo Sportu i Turystyki uruchamiało pilotaż akcji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny", to z niepokojem podchodziliśmy do tego, w jaki sposób rynek zareaguje na naszą propozycję w skali całego kraju i jakie będzie zainteresowanie turystów. Akcja okazała się sukcesem, zainteresowanie było ogromne. Ilość partnerów, którzy zgłosili się do tego przedsięwzięcia też przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. I to pokazało, że ten projekt jest wart kontynuacji - powiedział Bańka.

Jak podkreśla POT, głównym celem akcji, jaki sobie stawiają organizatorzy, to ożywienie krajowego ruchu turystycznego i zwiększenie wpływu turystyki na dynamikę rozwoju gospodarki. POT podkreśla, że w 2015 roku udział gospodarki turystycznej w PKB wyniósł 5,6 proc.(w 2014 - 5,1 proc.). Rozwojowi turystyki w Polsce ma sprzyjać wydłużenie sezonu, zwiększenie zainteresowania wyjazdami weekendowymi, w szczególności w tzw. sezonie niskim oraz wzmocnienie promocji oferty turystycznej wśród turystów krajowych. Dodatkowo adresowanie akcji do branży turystycznej w całej Polsce kieruje ruch turystyczny także do mniej znanych miejscowości.

Jak podkreśla lider projektu Michał Nykowski, do wspólnej promocji polskiej turystyki zostają włączeni przedsiębiorcy turystyczni, którzy widzą walor promocyjny akcji i jej ogólnokrajowy wymiar. - Jednocześnie przyciągają turystów do korzystania z ich usług. Wiadomo, że zadowolony klient chętnie wraca do miejsc, które zyskały jego uznanie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku krótkich i często też spontanicznych wyjazdów. Gdy nie mamy zbyt dużo czasu na planowanie, wybieramy sprawdzone i rekomendowane przez znajomych miejsca - powiedział.

Jak przekazał, do tej pory zgromadzono 250 ofert zapewniających zakwaterowanie, ponad 100 związanych ze zwiedzaniem, a także te dotyczące gastronomii, czy transportu.

Organizatorzy akcji podkreślają, że Polska ma 50 tysięcy szlaków turystycznych, ponad 18 tysięcy rowerowych, ponad 800 muzeów, 145 parków krajobrazowych i narodowych i 14 obiektów wpisanych na listę UNESCO.

Baza wszystkich partnerów akcji jest dostępna na stronie internetowej www.polskazobaczwiecej.pl. Turyści za pomocą interaktywnej mapy i wyszukiwarki będą mogli znaleźć interesujące ich oferty.

W piątek rozpoczęła się promocja pierwszego w tym roku turystycznego weekendu ze zniżką. Można ją znaleźć w internecie, social mediach, w szczególności na FB "Polska zobacz więcej - Weekend za pół ceny", z wykorzystaniem kanału YouTube PolandTravel.

gospodarka
turystyka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(23)
Marcin
7 lat temu
Wielka ściema rok temu w Gdańsku korzystałem to porcje jakby mniejsze mimo niby niższej ceny dość drogo, a ludzie rzucają się jak szaleni na promocje w Lidlu.. taka ot akcja marketingowa jak te grupony itp.. pic na wodę
Lusia
7 lat temu
Mapa na tej stronie nie działa
Zghdgdgff
7 lat temu
Sorry ale taniej jest w niemczech , czechach i holandii za 50-80 eur spie jak krol i to z smiadankiem
eerreess
7 lat temu
Knajpy , pensjonaty i hotele już od lat mają takie weekendy w kolejnych miastach... Różnica jest tka, że gdy jednego miesiąca to było w warszawie, innego w Krakowie a później w łodzi czy poznaniu to mogłem być w kilku miastach a tak trzeba czekać rok. Kolejny raz pis udaje, że jest czegoś pomysłodawcą a jest jedynie kiepskim kontynuatorem.
podatnik
7 lat temu
a kto pokrywa te drugie 50%...????? Najpierw zaróbcie sami a potem rozdawajcie, ale od moich ciężko zarobionych pieniędzy wara!!!!!!
...
Następna strona