Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|

Wizz Air i Ryanair ukarane za złe traktowanie pasażerów i politykę bagażową

9
Podziel się:

Karę na tanie linie nałożył węgierski regulator. Grzywna, którą musi zapłacić Wizz Air, to 25 mln HUF. Ryanair zapłaci 100 mln HUF. Decyzje o karach nie są prawomocne. Firmy mogą odwołać się do sądu.

Wizz Air i Ryanair ukarane na Węgrzech
Wizz Air i Ryanair ukarane na Węgrzech (Alec Wilson/Flickr.com/CC BY-SA 2.0)

Wizz Air został ukarany za trudności w skontaktowaniu się przedstawicielami firmy. Jak podaje węgierska agencja MTI, firma nie informuje pasażerów o opóźnieniach, trudno też uzyskać od niej informacje o odwołaniach lotów.

Brakuje także informacji o przysługujących im prawach, w tym prawie do odszkodowania czy opieki ze strony przewoźnika.

W przypadku Ryanaira zarzuty dotyczą dwóch lotów z Budapesztu do Las Palmas. Przewoźnik nie zabrał na pokład wszystkich bagaży, tłumacząc to "powodami operacyjnymi".

Za pierwszym razem o tym, że ich bagaże nie doleciały na miejsce, pasażerowie dowiedzieli się na lotnisku w Hiszpanii.

W przypadku drugiego lotu przewoźnik dał pasażerom czas na przepakowanie walizek i zabranie "najpotrzebniejszych rzeczy".

Kary nie są jeszcze prawomocne, firmy mogą się od nich odwołać do węgierskiego sądu.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(9)
Kisto
6 lat temu
W tym roku mialem problem z bagazem w linii small planet lot charterowy z jednego z polskich biur podróży. Otuz po powrocie z wakacji zginal mi bagaz, na jakiekolwiek informacje czekalem w kolejkach godzinami na telefonie. Po tygodniu bagaz sie znalazl. Winnych brak
RealLife
6 lat temu
Tanio czy nie ta tanio - kwestia porównania cen biletów na konkretny termin. A to, że firma chce zarabiać chyba nikogo nie dziwi. Sami też szukacie zysków i oszczędności. Kupienie biletu w lufthanzie, locie, alitali czy emirates zamiast w rajanie czy wizarze - jest ceną spokoju i komfortu, często porównywalną ceną, ale to trzeba sprawdzić a nie robić „jak zawsze”. Cyrki z priorytetami, miejscami, bagażem podręcznym, żydami wymuszającym przesiadanie się w samolocie (bo oni nie kupują żadnych dodatków ale nie usiądą osobno) - to standard tanich linii, kto nigdy nie doświadczył niech uwierzy, że w „klasycznych” to nie występuje. To podobnie jak z uberem, niby tańszy od Taxi, ale najczęściej 20-300% droższy (mają bardzo dynamiczne stawki) i prawdopobnie przyjedzie nim ukraiński dresiarz w oplu Corsa, bez znajomosci miasta, licencji czy ubezpieczenia. Jest TANIO? Większość tak uważa, bo nie spyta ile w tamtej chwili na tamtej trasie kosztuje Taxi. Podobnie jest airbnb, żarciem na wagę w galerii i innymi „taniosciami”
Mucha bez uch...
6 lat temu
Ponad 3 miesiące czekam na odszkodowanie za spóźniony lot.Osoba z którą podróżowałam dostała już dawno.Żadnych wyjaśnień czy przeprosin.Rzucają monetą kto dostanie a kto nie??!!Straszne dziadostwo
Greg
6 lat temu
Nie latajcie tym dziadostwem. Wmawiają tylko nam tanie bilety, a są potwornie drogie i jak zauważono to zwykli oszuści. Nie będą mieć klientów to upadną!!!
Iwona
6 lat temu
To co mnie spotkało i jak mnie potraktowano na lotnisku w Gdansku 7wrzesnia 2018r.imoja letnia wnuczke ja mam 58 przez obsługę lotniska gdy już miałyśmy wejść na pokład samolotu to jest tragiczne brak jakiej kolwiek pomocy z Ich strony a upokorzenie normalnych ludzi boni teraz są to wszechmocni chociaż mogło być inaczej tylko odruch dobrej woli tych pracujących tam ludzi ale nie ma się,, pleców,, Wogole zachowanie i podejście do ludzi jest skandaliczne!