Notowania

wojciech balczun
05.01.2017 08:50

Balczun o korupcji w ukraińskich kolejach: jest wszechobecna

Wojciech Balczun twierdzi, że Ukrzaliznycia, jako jedno z dużych państwowych przedsiębiorstw, przez wiele osób jest traktowana jako źródło nielegalnego zarobku.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Wojciech Strozyk/REPORTER/East News)

Niewyobrażalny poziom korupcji, ale też ogromny potencjał firmy - tak o ukraińskich kolejach państwowych mówi Wojciech Balczun. Polak osiem miesięcy temu został szefem ukraińskiego przedsiębiorstwa. Jak zaznacza, już udało się mu przeciąć niektóre korupcyjne mechanizmy.

Polski menedżer, szef Ukraińskich Kolei Państwowych, od pracodawcy - czyli ukraińskiego rządu - dostał zadanie, by zreformować państwowy moloch i przywrócić jego rentowność. Najważniejsze zadanie to - jak wyjaśnia Wojciech Balczun - walka z wszechobecną korupcją. Jak dodaje, nie spodziewał się, że jest ona w państwowej firmie rozwinięta do takiego stopnia. Wojciech Balczun dodaje, że Ukrzaliznycia, jako jedno z dużych państwowych przedsiębiorstw, przez wiele osób jest traktowana jako źródło nielegalnego zarobku.

Szef ukraińskich kolei zaznacza, że udało się przeciąć korupcyjne schematy - jeden z nich to nadużycia przy zakupach paliwa, inny to korupcja przy dystrybucji wagonów. Wojciech Balczun wyjaśnia, że wewnątrz przedsiębiorstwa sztucznie blokowano dystrybucję wagonów - po to, by wymusić łapówki. Obecnie, jak podkreśla szef ukraińskich kolei, udało się wypracować system, który ma uniemożliwić taki proceder.

Wojciech Balczun zapowiada inwestycje, przede wszystkim w nowy tabor, bo do tej pory zakupów nowych wagonów niemal nie było. Wystarczy zresztą przypomnieć ukraińskiego ministra infrastruktury, który w ubiegłym roku twierdził, że kolejom ukraińskim bardzo potrzebne są inwestycje, bo 90 proc. lokomotyw przewoźnika nadaje się praktycznie na złom. O ile w 2015 roku ukraińskie koleje kupiły jedynie 28 wagonów, to planowane zakupy na 2017 r. to niemal 9 tysięcy.

Wagony są potrzebne, ponieważ koleje państwowe Ukrzaliznycia obsługują około 80 proc. wszystkich przewozów towarowych na Ukrainie. Przedsiębiorstwo to również największy pracodawca. Zatrudnia 300 tysięcy osób.

Tagi: wojciech balczun, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka światowa
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
05-01-2017

RadekJuż niedługo w Polskich spółkach te tak bedzie. Bandy Misiewiczów z PiS przygotowują grunt pod system korupcyjny-mafijny. Już tera nie,tore spółki … Czytaj całość

05-01-2017

Polski RusinUkraińcy z Wołynia i Galicji dajcie już sobie spokój z tym złodziejskim i skorumpowanym Kijowem. Ciężko pracujecie w Polsce, wysyłacie pieniądze na … Czytaj całość

05-01-2017

Jarek Kukraina to nie państwo, to prapaństwo, zamorskie terytorium Afryki w Europie. Powinno wstąpić do Unii Afrykańskiej, a nie starać się o wstąpienie do … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (45)