W 2014 roku ma ruszyć budowa polskiego TGV. Minister infrastrukturyCezary Grabarczykpoinformował, że rząd przyjął już program inwestycji.
Na początku sieć polskich szybkich kolei połączy Warszawę, Wrocław, Łódź i Poznań.
POSŁUCHAJ CEZAREGO GRABARCZYKA:
Minister infrastruktury zapowiada, że restrukturyzacja kolej będzie priorytetem na kolejne dwa lata pracy jego resortu. Wszystkie kolejowe spółki czeka prywatyzacja.
Kolej zamierza przyspieszyć kosztem kolejnych 25 mld zł.
To premierDonald Tuskobiecał Polakom w swoim expose sejmowym, że Polska rozpocznie budowę kolei dużych prędkości. Pociągi jadące z prędkością 300 kilometrów na godzinę mają pojawić się w Polsce jeszcze przed 2020 rokiem.
Wstępnie przedstawiono dwie różne trasy możliwej budowy szybkiej kolei. W zależności od opcji, długość linii kolejowych łącząca Warszawę z Poznaniem i z rozgałęzieniem na Wrocław to około 500 km.
Koleją szybciej?* | ||
---|---|---|
Trasa | Obecny czas przejazdu | Docelowy czas przejazdu |
Wrocław-Warszawa | 4 godz. 50 min. | 1 godz. 40 min. |
Poznań-Warszawa | 2 godz. 17 min. | 1 godz. 35 min. |
Szczecin-Warszawa | 5 godz. 18 min. | 3 godz. 20 min. |
Poznań-Kraków | 5 godz. 46 min. | 3 godz. 35 min. |
Kraków-Szczecin | 8 godz. 19 min. | 5 godz. 25 min. |
*Szacunkowy czas przejazdu zakładający wzrost prędkości do 300 km/h.
|
| *Kolej tnie połączenia, tory znikają najszybciej w UE * Mamy dwa razy więcej torów kolejowych niż Czesi, ale jeździ po nich dwa razy mniej pociągów. A od dziś będzie ich jeszcze gorzej. Czytaj w Money.pl |