Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zmiany w ustawie konsumenckiej. "Niektóre uciążliwe, inne bardzo potrzebne"

0
Podziel się:

Ustawa, wdrażająca unijne przepisy, to duża zmiana nie tylko dla klientów, ale także dla handlowców.

Zmiany w ustawie konsumenckiej. "Niektóre uciążliwe, inne bardzo potrzebne"
(iStock)

Niektóre uciążliwe, inne bardzo potrzebne. Eksperci oceniają nowe regulacje konsumenckie, które wczoraj weszły w życie. Ustawa, wdrażająca unijne przepisy, to duża zmiana nie tylko dla klientów, ale także dla handlowców.

Przedsiębiorcy muszą liczyć się z istotnymi zmianami. Będą między innymi mieli obowiązek umieszczenia na stronie internetowej swoich danych identyfikujących (adres, telefon). Prawnik BCC Radosław Płonka ocenia tę zmianę pozytywnie, ponieważ zwiększy ona przejrzystość transakcji.

Zmieniają się też regulaminy sklepów oraz witryny internetowe. Sklepy będą musiały jednoznacznie informować, że kliknięcie w określony przycisk wiąże się z koniecznością zapłaty. Obowiązkowa będzie także informacja o wszystkich składnikach finalnej ceny - takich jak koszt przesyłki.

Sprzedawca, który dokonuje transakcji na odległość, na przykład za pośrednictwem internetu, będzie musiała przedstawić klientowi formularz odstąpienia od umowy. Kupujący ma na to 14, a nie - jak dotychczas - 10 dni.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował informacje na temat nowej regulacji. Najważniejsze zmiany, które przynosi ustawa, zebrane są na stronie internetowej: www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

Czytaj więcej w Money.pl
To prawo ukróci oszustwa telemarketerów? Przepisy będą obowiązywały wyłącznie dla umów kupna-sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. Wobec umów zawartych przed tą datą zastosowanie mają przepisy poprzednio obowiązujące.
Świąteczne prezenty lepiej kupić... po świętach Rząd przygotował dla wszystkich niespodziankę. Money.pl sprawdza nową ustawę.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)