Trwa ładowanie...
bEqKswFx

Notowania

Prawa Konsumenta – Wszystkie wiadomości

Kosmetyki w supermarketach i drogeriach pod lupą inspektorów. Wykryto wiele nieprawidłowości
2
30.04.2021 19:24

PRAWA KONSUMENTA
 / 
Kosmetyki w supermarketach i drogeriach pod lupą inspektorów. Wykryto wiele nieprawidłowości

Opakowanie co dziesiątego kosmetyku nie miało wszystkich niezbędnych w Polsce informacji, lub nie było ich w języku polskim. Wiele nieprawidłowości dotyczyło też deklaracji marketingowych. Jak się okazało, „lśniące włosy” nie zawsze mają pokrycie w dokumentacji i odpowiednich badaniach.

Można się nadziać. Uważaj na rozmowę po kolizji czy wypadku
104
23.01.2021 11:56

PRAWA KONSUMENTA
 / 
Można się nadziać. Uważaj na rozmowę po kolizji czy wypadku

W czasie pandemii najbezpieczniej jest załatwiać sprawy przez telefon. Z takiej możliwości korzystają też towarzystwa ubezpieczeniowe chcące szybko zamknąć sprawę kolizji czy wypadku przez zawarcie ugody z poszkodowanym. Jednak często nieprzemyślane działanie klienta może skutkować obniżoną wartością odszkodowania.

Nowe szaty UOKiK. Tomasz Chróstny zapowiada kolejne zdecydowane kroki
143
13.01.2021 13:54

PRAWA KONSUMENTA
 / 
Nowe szaty UOKiK. Tomasz Chróstny zapowiada kolejne zdecydowane kroki

Najpierw gigantyczna kara dla Gazpromu, potem dla Biedronki, a do tego kontrowersyjna decyzja w sprawie Agory. O UOKiK-u tak głośno jeszcze nigdy nie było. Dla jednych to "wyjście z marazmu", dla innych - powód do niepokoju. A prezes Chróstny już zapowiada, że nie zejdzie z ostrego kursu.

Rzecznik Finansowy. Oto w czym może pomóc
1
14.12.2020 13:35

BANKI
 / 
Rzecznik Finansowy. Oto w czym może pomóc

- Zajmujemy się reprezentowaniem klientów w stosunku do instytucji finansowych. Po pierwsze, Rzecznik Finansowy pomaga w sytuacji, w której nie zostały pozytywnie rozpatrzone reklamacje w związku z działalnością banków czy ubezpieczycieli. Po drugie, jeżeli do takich sytuacji dochodzi, to wtedy interweniuje. To postępowanie interwencyjne może przyjąć trzy formy. Możemy skierować spór na drogę mediacji, wyposażyć klienta w istotny pogląd, jeżeli chce on udać się do sądu. Wreszcie możemy go także wspierać, składając pozwy w jego imieniu - mówił w programie "Money. To się liczy" Rzecznik Finansowy Mariusz Golecki. Czy gdyby nie było rzecznika - a propozycja likwidacji tego urzędu się pojawiła - konsument będzie stał na słabszej pozycji? - Zniknięcie rzecznika oczywiście konsumentów osłabi. Projekt, który trafił do Sejmu, zakłada połączenie kompetencji rzecznika i prezesa UOKiK-u, a nie jest to do końca we wszystkich zakresach możliwe. Realizowanie w tych samych sprawach ochrony zbiorowej i indywidualnej wyklucza się - tłumaczył.

Łatwo popełnić błąd po zakupie wadliwego auta. Prawnicy: Przepisy nie są intuicyjne
3
21.07.2019 13:14

PRAWA KONSUMENTA
 / 
Łatwo popełnić błąd po zakupie wadliwego auta. Prawnicy: Przepisy nie są intuicyjne

Różne przepisy mają zastosowanie do transakcji przeprowadzanych na rynku motoryzacyjnym. Odpowiedzialność sprzedającego jest wskazana przede wszystkim w kodeksie cywilnym. Jeśli kupcem jest konsument, to przysługują mu dodatkowe prawa. Ważne jest jednak to, żeby ich nie utracił. Niekorzystne propozycje bywają np. w komisach.

bEqKswFz
UOKiK uznał, że Orange i Allegro naruszają interesy konsumentów. Sąd się zgodził
19
07.05.2019 20:37

PRAWA KONSUMENTA
 / 
UOKiK uznał, że Orange i Allegro naruszają interesy konsumentów. Sąd się zgodził

Decyzje, jakie w 2016 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał w stosunku do Orange i Allegro, zostały utrzymane w mocy przez sąd. Odwołania firm zostały odrzucone, co oznacza, że UOKiK słusznie zarzucił im łamanie praw konsumentów.

Prawa konsumenta a zwrot towaru. Jak dochodzić swoich praw?
1
21.03.2019 11:46

PRAWA KONSUMENTA
 / 
Prawa konsumenta a zwrot towaru. Jak dochodzić swoich praw?

Najważniejsze ustawowe prawa konsumenta obejmują zwrot towaru. Dotyczy to zwrotu niepożądanych towarów zakupionych online oraz prawa do zwrotu wadliwych towarów zakupionych online lub w sklepie stacjonarnym.

Odstąpienie od umowy kupna. Prawa konsumenta
07.03.2019 10:25

ODSTĄPIENIE OD UMOWY
 / 
Odstąpienie od umowy kupna. Prawa konsumenta

Umowa konsumencka jest transakcją między konsumentem a przedsiębiorcą/usługodawcą, która ustanawia prawa i obowiązki zarówno dla konsumenta, jak i przedsiębiorcy/usługodawcy. Umowa ma za zadanie precyzyjnie wytyczyć prawa i obowiązki obu stron.

Black Red White z karą finansową od UOKiK-u. Reklamy mebli wprowadzały w błąd
2
24.01.2019 12:10

PRAWA KONSUMENTA
 / 
Black Red White z karą finansową od UOKiK-u. Reklamy mebli wprowadzały w błąd

Ponad 260 tys. zł kary będzie musiała zapłacić spółka Black Red White z powodu sposobu reklamowania promocji z czerwca 2017 r. UOKiK uznał, że hasło "Meble i dodatki bez VAT” sugerowało, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.

bEqKswFF
UOKiK poprawił rejestr klauzul niedozwolonych. Łatwiej będzie je wyszukać
11
10.01.2019 13:32

PRAWA KONSUMENTA
 / 
UOKiK poprawił rejestr klauzul niedozwolonych. Łatwiej będzie je wyszukać

Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa nowy rejestr klauzul niedozwolonych. Poprawiona wersja umożliwi łatwiejsze i bardziej precyzyjne wyszukiwanie interesujących nas zapisów.

"Money. To się liczy". Dla kogo ulga na inwestycje w badania?
07.01.2019 8:15

MTSL
 / 
"Money. To się liczy". Dla kogo ulga na inwestycje w badania?

Na program "Money. To się liczy" zapraszamy od poniedziałku do piątku o 9.15 na money.pl i wp.pl.

Niezgodność towaru z umową. Co może zrobić konsument?
28.12.2018 13:56

PRAWA KONSUMENTA
 / 
Niezgodność towaru z umową. Co może zrobić konsument?

W przypadku zakupów internetowych może się zdarzyć, że produkt, który otrzymaliśmy, nie jest zgodny z tym, co opisywane było na stronie sklepu. Wielość sklepów internetowych, upowszechnienie sprzedaży w ten sposób powoduje, że może dojść do takiej sytuacji. Jak sobie poradzić, jeśli towar jest niezgodny z umową?

Klauzule niedozwolone. Jakie zapisy nie mogą znaleźć się w umowie z konsumentem?
17.12.2018 12:52

OCHRONA KONSUMENTÓW
 / 
Klauzule niedozwolone. Jakie zapisy nie mogą znaleźć się w umowie z konsumentem?

Klauzule niedozwolone to zapisy umowy z konsumentami, które są sprzeczne z dobrymi obyczajami i naruszają rażąco interesy konsumentów. Zobacz, kiedy mamy do czynienia z klauzulami niedozwolonymi?

bEqKswFG
Rękojmia za wady. Na czym polega?
06.12.2018 10:25

PRAWA KONSUMENTA
 / 
Rękojmia za wady. Na czym polega?

Rękojmia w dużej mierze stosowana jest razem z gwarancją. Niestety jest to połączenie błędne, bo oba pojęcia mają ze sobą niewiele wspólnego.

Odpowiedź na reklamację. Czego może spodziewać się konsument?
06.12.2018 9:37

REKLAMACJE
 / 
Odpowiedź na reklamację. Czego może spodziewać się konsument?

Odpowiedź na reklamację to pismo, w którym przedsiębiorca ustosunkowuje się do reklamacji. Sprzedawca powinien odpowiedzieć jak najszybciej, bo leży to w jego interesie.

UOKiK: Media Expert wprowadzał w błąd. Klienci dostaną po 60 zł
43
06.11.2018 11:47

PRAWA KONSUMENTA
 / 
UOKiK: Media Expert wprowadzał w błąd. Klienci dostaną po 60 zł

Spoty radiowe reklamujące w 2017 r. promocję "Płacimy za oceny" w sklepach Media Expert mogły wprowadzać w błąd - stwierdził UOKiK. Właściciel sieci elektromarketów musi teraz wypłacić klientom po dodatkowe 60 zł.

PZU na Życie odmawiało wypłaty świadczeń. Pod wpływem UOKiK-u zmienia klauzule
9
05.11.2018 19:47

PRAWA KONSUMENTA
 / 
PZU na Życie odmawiało wypłaty świadczeń. Pod wpływem UOKiK-u zmienia klauzule

PZU na Życie zamieszczało w umowach klauzule pozwalające odmówić wypłaty świadczenia z uwagi na wcześniejszą chorobę, nawet jeżeli nie miała związku ze śmiercią, leczeniem czy niezdolnością do pracy. Po interwencji UOKiK zmienia tę praktykę.

Konsumenci przegrywają na rynku energii elektrycznej. Krytyczny raport NIK-u
10
02.11.2018 13:36

PRAWA KONSUMENTA
 / 
Konsumenci przegrywają na rynku energii elektrycznej. Krytyczny raport NIK-u

Instytucje państwa i spółki energetyczne nie zapewniły wystarczającej ochrony praw konsumenta energii elektrycznej - wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli.Według NIK-u trzeba prawnie wzmocnić sytuację konsumenta.