Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

Wielka inwestycja na rzekach. Powstaną drogi wodne

23
Podziel się:

Studia wykonalności dróg wodnych na Wiśle i Odrze są już gotowe - powiedział we wtorek wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Wielka inwestycja na rzekach. Powstaną drogi wodne
Ministerstwo infrastruktury chce inwestować w drogi wodne na rzekach. (WP, Mateusz Madejski)

- Właśnie zostały ukończone dwa niezwykle ważne studia wykonalności, a więc Wiślańska Droga Wodna i Odrzańska Droga Wodan, które w stu procentach gwarantują wykonalność tych inwestycji – powiedział Gróbarczyk. Jak dodał, "będą one stanowiły podstawę inwestycją w ramach rozpoczynających się inwestycji".

Wśród wymienianych inwestycji znalazły się m.in. stopnie wodne w Siarzewie, Malczycach, Lubiążu i Ścinawie.

Inwestycje będzie można zacząć realizować gdy tylko opracowane zostaną raporty o ich przewidywanym oddziaływaniu na środowisko.

- Jesteśmy gotowi już do złożenia wniosku o wpisanie dróg: E30 (droga wodna łącząca Bałtyk z Dunajem w Bratysławie), E40 (łącząca Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym) oraz E 70 (łącząca Antwerpię w Belgii z litewską Kłajpedą) do bazowej struktury dróg śródlądowych UE i uzyskania dofinansowania w rozpoczynającej się perspektywie finansowej - powiedział Gróbarczyk

Zobacz także: Budowlanka mówi o "podatku Chróstnego". Mamy komentarz szefa UOKiK
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(23)
icd.
rok temu
PRZYJDĄ LATA SUCHE (A JUŻ TAKIE BYŁY),ŻE MOTORÓWKA PO WIŚLE NIE PRZEJEDZIE. ZAPORY I ZBIORNIKI WODNE POTRZEBNE BO ZA 50LAT BĘDZIE JAK W SUDANIE CZY KAZACHSTANIE. WYWALIĆ TO TOWARZYSTWO OD PROFESJONALNYCH ? DORADCÓW POPRZEZ MINISTRÓW ,POSŁÓW , PREZYDENTÓW ITP. BRAK SŁÓW
......
rok temu
Drogi wodne to były w 17-18 wieku gdy nie było dróg i kolei. W kraju gdzie węgiel ze Śląska wozi się ciężarówkami oni chcą drogi wodne budować? Kpina z ludzi. Nowe stołki im potrzebne a nie efekty.
Pusta kasa
rok temu
Co za brednie. Po chwili okaże się że np. na Wiśle nic nie można zrobić bo objęta jest programem natura 2000. A poza tym po co to?? Przewoźnicy i tak wolą TIR-y rozjeżdżające nasze drogi i naszych kierowców.
a przez Małe ...
rok temu
Może najpierw warto dokończyć inwestycje już zablokowane przez PKP Cargo (barki transportowe "ukradną" sporą część biznesu cargo), a dopiero później rozwijać wielkie plany? Blokada inwestycji portu śródlądowego w Kędzierzynie-Koźlu utopiła już zainwestowane wcześniej miliony; temat poruszany wszędzie gdzie się da, na najwyższych szczeblach, od lat, inwestycja z roku na rok niszczeje, marnotrawstwo aż boli. Po co znowu coś budować od początku, skoro to, co już zaczęte wciąż nie jest skończone? Nie szkoda kasy na wielkie plany, które znowu ktoś bezkarnie zablokuje?Jaką mamy gwarancję że historia się nie powtórzy?
brawo
rok temu
No w końcu rzad, który coś robi
...
Następna strona