Wirtualna Polska inwestuje w Legimi. Pakiet akcji kupiony
Wirtualna Polska Media S.A. kupiła mniejszościowy pakiet akcji Legimi S.A., lidera rynku ebooków w Polsce. Za pakiet 12,5 proc. akcji spółki zapłaciła 5,3 mln zł. Wirtualna Polska ma zamiar dokupić na tych samych warunkach więcej akcji, pozostając jednak mniejszościowym akcjonariuszem.
WP jest największym, niezależnym wydawcą mediów online w Polsce. Od kilku lat dynamicznie rozwija również usługi subskrypcyjne poprzez platformy Pilot WP, Open FM i przejętą w ubiegłym roku Audiotekę. Spółka sfinalizowała właśnie transakcję zakupu akcji Legimi S.A. od indywidualnych inwestorów, w cenie 27,50 zł za sztukę. Nabyte akcje stanowią 12,5-procentowy udział w kapitale Legimi S.A.
– Na tym etapie traktujemy tę transakcję wyłącznie jako inwestycję finansową. Wirtualna Polska ma zamiar nabyć na tych samych warunkach dodatkowy pakiet akcji – łącznie do ok. 40 proc. kapitału zakładowego – w związku z tym zaprosiliśmy akcjonariuszy Legimi do składania ofert sprzedaży akcji. Nie zdecydowalibyśmy się na tę inwestycję, gdyby nie nasza wysoka ocena zarówno potencjału Legimi, jak i zaangażowania założycieli w zarządzanie spółką – mówi Adam Rogaliński, VP Corporate Development w Wirtualnej Polsce Holding S.A.
Zaproszenie WP do składania ofert sprzedaży akcji spółki Legimi dostępne jest na stronie https://holding.wp.pl/media/ogloszenia.
Legimi S.A. jest obecna na rynku cyfrowych książek od kilkunastu lat. Ze spółką współpracuje ponad 900 wydawców, co pozwala na udostępnianie czytelnikom w abonamencie ponad 450 tysięcy tytułów. Na koniec 2022 r. z serwisu korzystało 200 tysięcy klientów. Przychody Legimi w 2022 roku wyniosły ponad 62,5 mln złotych i były o niemal 30 proc. wyższe w porównaniu z 2021 rokiem.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową i e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite.
W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w październiku 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 21 milionów Polaków.