Internet obiegły zdjęcia sklepowych pustych półek w Lidlu i Biedronce, które Polacy masowo opróżniają. A to wszystko za sprawą oferty, która pojawiła się w obu sieciach. W obu tych sieciach półlitrowa butelka wódki marki własnej kosztuje 9,99 zł Biedronka oferuję wódkę Parkową, a Lidl Polną - zawierają one 38 proc. alkoholu.
- Takie reklamy, promocje alkoholu są nielegalne. Korporacje wydają na nie miliardy - powiedział podczas debaty w programie "Newsroom" WP Jan Śpiewak, miejski aktywista z fundacji Bezpieczna Polska. - Trzeba budować świadomość, że alkohol jest twardym narkotykiem.
- Ale sam pan spożywa, wiec to pana utyskiwanie jest nieszczere - przerwał Śpiewakowi Dobromir Sośnierz, były poseł.
- Ale jakie to ma znaczenie? - pytał Śpiewak. - W tym roku postanowiłem, że alkoholu nie będę spożywać. Tym bardziej jestem szczery w swoich przekonaniach, bo chcę, żeby ludzie kupowali alkohol świadomie. Jest szereg negatywnych konsekwencji spożywania alkoholu:...
rozwiń