Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
wydatki
30.06.2020 10:00

Wybory 2020. Na reklamy w telewizji najwięcej wydał sztab Dudy, a w internecie - Hołowni

W telewizji najbardziej widoczny był Andrzej Duda. W czerwcu jego sztab wydał najwięcej na reklamy w tym medium. Z kolei w internecie prym wiódł Szymon Hołownia - podaje branżowy portal Press.

Podziel się
Dodaj komentarz
(NurPhoto via Getty Images)
Wybory 2020. Andrzej Duda był najmocniej promowany w telewizji. Natomiast w internecie - Szymon Hołownia.

Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł Pressserwis, wynika, że komitet Andrzeja Dudy przeznaczył najwięcej funduszy na reklamy w telewizji od początku czerwca. Cennikowo kwota ta sięgnęła poziomu 937,5 tys. złotych. Komitet wyborczy Rafała Trzaskowskiego, jego rywala w II turze wyborów, na reklamy w tym medium wydał 540,6 tys. złotych.

Dla porównania: komitet Władysława Kosiniaka-Kamysza na reklamy w telewizji przeznaczył 62,5 tys. złotych, a komitet Roberta Biedronia - tylko 240 złotych.

Natomiast na portalach społecznościowych najbardziej widoczny był Szymon Hołownia. Sztab bezpartyjnego kandydata na prezydenta, który zajął ostatecznie trzecie miejsce w wyborach, od 29 maja do 26 czerwca na reklamy na Facebooku i Instagramie przeznaczył 273,1 tys. złotych.

Zobacz też: Duda chce średniej pensji 2 tys. euro. Prof. Hausner komentuje

Mniejsze kwoty na reklamy w internecie przeznaczyli dwaj kandydaci, którzy przeszli do II tury wyborów. Reklamy Rafała Trzaskowskiego po cenie rynkowej kosztowały 248,6 tys. złotych. Natomiast Andrzeja Dudy - 202,1 tys. złotych.

Wymieniona trójka kandydatów zajęła trzy pierwsze miejsca w I turze wyborów prezydenckich 2020. Andrzej Duda otrzymał 43,5 proc. wszystkich głosów ważnych. Rafał Trzaskowski - 30,46 proc. a Szymon Hołownia - 13,87 proc. Takie wyniki oznaczają, że konieczna będzie druga tura, w której zmierzą się Duda i Trzaskowski.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
30-06-2020

taka prawda48% ludności Polski to ludność wiejska - główny elektorat PiS - umieszczanie dla nich reklam w internecie sensu nie ma, to ludzie oglądający media w … Czytaj całość

30-06-2020

wyborcaskąd Hołownia wziął pieniądze - to wyborców nie interesuje? No skąd? KTO ZA NIM STOI?

30-06-2020

GośćIle wydała PO na Kidawe Błońską ? Cisza.

Rozwiń komentarze (22)