Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|
aktualizacja

Wyciek danych 49 mln użytkowników Instagrama. Przez przypadek

0
Podziel się:

Dane 49 mln użytkowników Instagrama, w tym celebrytów, blogerów i influencerów, zostało w ostatnim czasie ujawnionych w sieci. Za wyciek prawdopodobnie odpowiedzialna jest jedna z indyjskich firm marketingowych. Ta zapewnia jednak, że poszkodowanych było znacznie mniej.

Dane nawet 49 mln użytkowników Instagrama mogły zostać ujawnione. Odpowiedzialna za to firma twierdzi, że było ich znacznie mniej
Dane nawet 49 mln użytkowników Instagrama mogły zostać ujawnione. Odpowiedzialna za to firma twierdzi, że było ich znacznie mniej (East News, AFP/EAST NEWS)

Jak informuje press.pl, wśród ujawnionych danych miały się znaleźć nie tylko dane dostępne publicznie, jak zdjęcia, liczba obserwujących czy intagramowe biogramy, ale również znacznie bardziej wrażliwe informacje.

Wśród nich znalazły się m.in. miejsca pobytu, numery telefonów, prywatne adresy e-mail oraz informacje o reklamodawcach.

Dane trafiły do chmury Amazona i można się było do nich dostać bez żadnego problemu. Pliki nie były bowiem zabezpieczone hasłem.

Zobacz także: Obejrzyj: Uwierzytelnianie dwuskładnikowe – bezpieczne logowanie do Facebooka, Gmaila i nie tylko

Jak pisze serwis techcrunch.com, za wyciek prawdopodobnie odpowiedzialna jest firma marketingowa z Bombaju - Chtrbox.

Jednak spółka broni się, że liczba poszkodowanych użytkowników to zaledwie 350 tysięcy, a ich dane były dostępne tylko przez 72 godziny, później natomiast zostały usunięte.

Będący właścicielem Instagrama Facebook podkreślił w swoim stanowisku, że kwestie bezpieczeństwa traktuje nadzwyczaj powaznie i prowadzi wewnętrzne śledztwo w sprawie wycieku. Jednocześnie zapewnia, że żadne prywatne dane nie były ujawnione.

Facebook potwierdza również informacje Chtrbox, według których ucierpiało zaledwie 350 tysięcy użytkowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)