Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Agata Kalińska
|

Wyciek danych w Virgin Mobile. Atak hakerski na operatora

13
Podziel się:

Dane osobowe części użytkowników Virgin Polska zostały wykradzione podczas ataku hakerskiego na jedną z aplikacji operatora - poinformował Virgin Polska. Firma poinformowała użytkowników o tym fakcie przez SMS. Jednocześnie zapewnia, że dane abonentów są bezpieczne.

Wyciekły dane zawierające imię, nazwisko, numer PESEL lub numer dokumentu tożsamości części abonentów prepaid spółki.
Wyciekły dane zawierające imię, nazwisko, numer PESEL lub numer dokumentu tożsamości części abonentów prepaid spółki. (flickr.com)

Virgin Mobile zamieścił informację o ataku hakerskim na swojej stronie internetowej, natomiast do użytkowników poinformowano prze SMS. Do ataku miało dojść pod koniec zeszłego tygodnia, między 18 a 22 grudnia. Wyciekły dane zawierające imię, nazwisko, numer PESEL lub numer dokumentu tożsamości części abonentów prepaid spółki.

"Virgin Mobile Polska z przykrością informuje, iż w dniach 18-22.12.2019 roku doszło do ataku hakerskiego na jedną z aplikacji informatycznych naszej spółki, która umożliwiała dostęp do danych rejestrowych - informuje operator. Podkreśla też, że atak był zamierzony i umyślny.

Zobacz także: Obejrzyj: Wiedza Polaków na temat IKE. Dlaczego nie myślimy o swojej emeryturze?

W efekcie hakerzy otrzymali dostęp do danych części użytkowników. - Dotyczy to 12,5 proc. rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez spółkę. Atak hakerski nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid" - czytamy w komunikacie.

Firma deklaruje, że niezwłocznie poinformowała o ataku organy ścigania. "Spółka wzmocniła również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami. Abonenci, których dane były celem ataku są informowani o zaistniałym incydencie" - informuje operator.

"Spółka podkreśla, iż opisany wyżej incydent jest wynikiem zaplanowanego i umyślnego ataku, oraz że atak dotyczy wyłącznie części abonentów naszej spółki dokonujących rejestracji prepaid. Podkreślamy, że dane abonentów spółki są bezpieczne, a spółka podjęła wszystkie działania wymagane przez RODO. Atakujący nie uzyskał dostępu do baz ani infrastruktury Virgin Mobile Polska, a jedynie do części danych udostępnianych przez pojedynczą aplikację" - dodaje.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij na #dziejesie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(13)
Ktoś
9 miesięcy temu
Około trzy tygodnie przed atakiem mając jedną sprawę z operatorem weszłam na ich stronę dziwne rzeczy się na niej zaczeły pojawiać jestem informatykiem więc zadzwoniłam na obsługę klienta i mówię żeby sprawdzili systemy bo coś się dzieje ze stroną usłyszałam tylko od konsultantki nie zawracam pani głowy rozłaczam się , iod Virgin mobile Barbara Pióro też nie była zainteresowana mimo że po ataku chciałam złożyc zeznania. Zastraszono mnie.ale teraz już się niczego nie boję a panią Barbarę Pióro będzie przesłuchiwać policja. Chociaż tyle.
lakos
4 lata temu
Współczuję, ja to na ich miejscu od razu uruchomiłbym chronPESEL .
WWA
4 lata temu
CHWDP rządowi, który wprowadził obowiązek podawania danych przy zakupie karty (numeru).
Staszek
4 lata temu
Ja kończę z Virgin Mobile już w marcu była poważna awaria szkoda gadać ludzie uciekajcie od nich nie są wiarygodni a teraz co moje dane mą złodzieje koniec swiata
Staszek
4 lata temu
No ja będę składał pozew z RODO o odszkodowanie za wyciek moich danych