Sieć Żabka poinformowała o zakupie większościowego pakietu akcji spółki Maczfit. Nie ujawniono jednak wartości transakcji.
Jak dowiedziała się nieoficjalnie "Rzeczpospolita" sprzedaż gotowych pudełkowych posiłków ruszy w sklepach sieci na szeroką skalę.
Jak pisaliśmy wcześniej w money.pl, przejęcie firmy zajmującej się dietetycznym cateringiem ma pomóc Żabce w zaistnieniu na rynkach, na których na razie jej nie ma.
Sieć wchodzi w segment cateringu dietetycznego, który jest jedną z najszybciej rozwijających się usług w sektorze convenience.
- Włączenie spółki Maczfit do Grupy Żabka to element naszej długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience, która zapewni nam skuteczne odpowiadanie na potrzeby milionów klientów. Nowa struktura organizacyjna, o której poinformowaliśmy na początku roku, pozwoli nam poszerzać zakres działalności o kolejne obszary biznesowe, m.in. takie jak catering dietetyczny, w ramach którego funkcjonuje Maczfit – mówił Tomasz Suchański, prezes zarządu, CEO Grupy Żabka.
To obopólna korzyść bowiem dla Maczfitu oznacza nowe kanały sprzedaży i potencjalne wzrosty, co przyznał prezes dietetycznej spółki.
-Cieszymy się, że Grupa Żabka dostrzegła nasz potencjał i dzięki jej ekosystemowi będziemy mogli zaoferować nasze usługi jeszcze większej liczbie klientów. Już teraz jesteśmy liderem rynku cateringu dietetycznego w Polsce, decyzja Żabki sprawia, że w kolejnych latach nasz rozwój nabierze jeszcze szybszego tempa – mówił Maciej Lubiak, prezes Maczfit.