Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|
aktualizacja

Zakaz reklamowania SUV-ów. Wielka kampania w Wielkiej Brytanii

225
Podziel się:

Są większe niż tradycyjne auta, zajmują więcej miejsca na parkingach i emitują więcej zanieczyszczeń - to argumenty za tym, by zakazać reklamy samochodów typu SUV. Tego chcą brytyjskie organizacje pozarządowe.

Brytyjscy aktywiści chcą zakazać reklamy samochodów typu SUV
Brytyjscy aktywiści chcą zakazać reklamy samochodów typu SUV (Pixabay)

O sprawie informuje "Rzeczpospolita". Czytamy w niej, że to jeden z elementów szerszej kampanii pod hasłem "Badvertising", czyli w dosłownym tłumaczeniu: "zła reklama".

Zdaniem społeczników reklamy potężnych samochodów niczym nie różnią się od reklam papierosów.

Zobacz także: TOGETAIR - Szczyt Klimatyczny 2020

- Przestaliśmy reklamować papierosy, kiedy zrozumieliśmy, jakim zagrożeniem jest palenie dla zdrowia publicznego – tłumaczy Andrew Simms, jeden z autorów raportu, w którym podane są argumenty za wprowadzeniem zakazu reklamowania takich pojazdów.

W 2019 roku aż 150 tysięcy sprzedanych w Wielkiej Brytanii aut nie mieściło się na standardowych miejscach parkingowych. A skoro tak, to automatycznie parkingi w miastach stawały się zbyt ciasne.

Poza tym SUV zazwyczaj spala więcej paliwa i emituje znacznie więcej zanieczyszczeń do atmosfery. Zdaniem organizacji pozarządowych nie zmieni tego nawet fakt, że coraz więcej marek stawia na napędy elektryczne.

Jak podkreślają, przy produkcji baterii do aut elektrycznych również dochodzi do degradacji środowiska, o czym wielu obserwatorów zapomina.

- Rząd powinien szerzej spojrzeć na auta i rozważyć zakaz dużych, produkujących dużo zanieczyszczeń pojazdów – powiedziała Jillian Anable, profesorka z Leed University Transport Studies Unit, cytowana przez "Rz".

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(225)
waw
4 lata temu
Akurat pokazują Mazdę CX-30 - raczej mały crossover, o umiarkowanym spalaniu...... Jakoś wraz z wyjściem z UE rozumu Brytyjczykom nie przybyło..
rafal
4 lata temu
jeśli krajem rządzą chorzy ludzie, to zdrowia nigdy nie będzie ..
CIĄGNIK SIODŁ...
4 lata temu
niepopularny komentarz " SUWOWCY patrzą na Wszystkich z góry, mają przewagę w w wadze, utrudnianiu widoczności na skrzyżowaniach i między suwami nie zaparkujesz i są Wielcy mają władzę media itd itp a ja kupię ciągnik siodłowy i będę wyższy i mocniejszy i żaden SUW mi nie podskoczy
Krim
4 lata temu
Głupota tego typu nie do ogarnięcia, poza Anglią....
Dre
4 lata temu
SUV -samochód do poprawy własnego ego. Wady: - wyższy -zazwyczaj gorszy Cx (współczynnik oporu powietrza). Efekt: większe spalanie; - wyższy -wyżej położony środek ciężkości, więc mniejsza stabilność na zakrętach i wrażliwość na podmuchy wiatru bocznego; - zazwyczaj większa średnica kół od innych nadwozi na tej samej płycie podłogowej, a co za tym idzie, większe masy wirujące które trzeba rozpędzić i zahamować czyli większe zużycie paliwa oraz większe tarcze hamulcowe, klocki i szybsze ich zużycie, - większe opony są droższe, - samochód jest cięższy od sedana czy kombi, więc więcej spala, - SUV jest droższy w zakupie o 15-25%; - bagażnik jest mniejszy od kombi lub vana na tej samej płycie podłogowej. W podsumowaniu: SUV jest cudownym dzieckiem marketingu i trafił na podatny grunt u ludzi którzy chcą poczuć się męscy dzięki inaczej ukształtowanym blachom. Zaraz się zacznie hejt Januszy za podanie kilku faktów ....
...
Następna strona