Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Zalał nas róż. Budżet marketingowy "Barbie" większy niż budżet samego filmu

25
Podziel się:

Magazyn "Variety" szacuje, że "Barbie" miała budżet marketingowy w wysokości 150 milionów dolarów, podczas gdy na samą produkcję filmu przeznaczono 145 milionów dolarów - informuje amerykański serwis Insider. Wydatki już się zwróciły. Film tylko podczas weekendowej premiery zarobił 155 milionów dolarów.

Zalał nas róż. Budżet marketingowy "Barbie" większy niż budżet samego filmu
Film "Barbie" bije rekordy popularności w USA (Getty, James Gourley)

Kampania marketingowa, którą przeprowadzono, była niezwykle zróżnicowana i obejmowała wiele różnych działań. Jednym z nich była strona internetowa, która dawała fanom możliwość tworzenia własnych, unikalnych plakatów z postacią "Barbie" - informuje amerykański portal insider.com.

Miliony na marketing

Kolejnym działaniem była współpraca z Airbnb, której celem było stworzenie pełnowymiarowej repliki domu marzeń Barbie. Nie zabrakło również współpracy z siecią Burger King Brazil, która zaowocowała stworzeniem różowego burgera.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jabłczyńska często chodzi bez makijażu: "Jestem wyluzowana na punkcie swojego wyglądu..."

Josh Goldstine, odpowiedzialny za globalny marketing w Warner Bros, cytowany przez portal przyznał, że niektóre marki zdecydowały się na stworzenie własnych różowych produktów, aby wykorzystać popularność "Barbie".

Marki chciały stać się częścią tego, ponieważ widziały, że film w tak dynamiczny sposób trafia do kultury - powiedział Goldstine, cytowany przez insider.com.

"Barbie" z rekordem

Film "Barbie", prezentowany przez Warner Bros. Pictures, pobił rekord podczas weekendowej premiery, zarabiając 155 milionów dolarów w ponad 4200 lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Film reżyserowała Greta Gerwig, była też współautorką scenariusza wraz z Noahem Baumbachem.

"Gerwig scementowała historię kasową, gdy jej "Barbie" w kolorze waty cukrowej zarobiła 155 mln dolarów w pierwszy weekend. Stanowi to największe otwarcie w historii filmów wyreżyserowanych przez kobietę" – podkreśla magazyn "Variety".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(25)
SAD
7 miesięcy temu
Niech ktoś pomoże Gruszence, przestał brać leki i nie odbiera telefonów od swojego psychiatry!
Yurii
7 miesięcy temu
Wydawanie na reklamę więcej niż na sam produkt nie jest na dzisiaj czymś nowym czy dziwnym. Dla niektórych kategorii towarów to nawet norma.
Bip
7 miesięcy temu
Im większy gniot-tym bardziej reklamowany. To już nie powinno nikogo dziwić 🤷‍♂️
Gruszenka
7 miesięcy temu
Immortality, bardzo dobry pomysl.
Gruszenka
7 miesięcy temu
uniwersytet warszawski, jak tam , pozwolmy dzieciom poeksperymentowac? OC w PZU?
...
Następna strona