Radykalny ruch sklepów. Masło znika z półek w Niemczech
Niemieckie supermarkety racjonują sprzedaż masła, zwłaszcza marki Kerrygold - podaje "Lebensmittelzeitung". Podano, że z uwagi na radykalne obniżki Netto ograniczyło sprzedaż do ośmiu kostek, a Kaufland oferuje masło wskazanej marki wyłącznie posiadaczom kart lojalnościowych.
W niemieckich sklepach trwa istne szaleństwo na zakup masła w promocyjnych cenach. Popyt jest tak wielki, że sieci wdrożyły ograniczenia w jego jednorazowych zakupach.
Masło nagle potaniało, ludzie rzucili się na zakupy
Czytamy, że racjonowana sprzedaż tego tłuszczu wynika "z dużego popytu oraz dużych obniżek cen masła". Ceny w Niemczech, podobnie jak w Polsce i wielu państwach UE, osiągały rekordowy poziom, ale ostatnio raptownie spadły. 250-gramowa kostka masła Kerrygold, która do tej pory kosztowała 3,99 euro, przeceniana jest nawet do 1,99 euro (równowartość 8,5 zł).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Od pracy w McDonald's do właściciela Legii Warszawa - Dariusz Mioduski w Biznes Klasie
"Lebensmittelzeitung" przekazał, że ze względu na ogromny popyt, a zarazem ograniczone zapasy, Netto umożliwia zakup maksymalnie ośmiu kostek na klienta. W Kauflandzie masło Kerrygold mogą kupić wyłącznie posiadacze kart lojalnościowych.