Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GBPCHF już w trendzie wzrostowym?

0
Podziel się:

W dniu wczorajszym byliśmy świadkami osłabienia się franka szwajcarskiego w stosunku do głównych walut.

GBPCHF już w trendzie wzrostowym?

Jedną z nich był funt brytyjski, który już drugi dzień umacniał się w porównaniu do CHF. To zachowanie może być interpretowane jako powrót do trendu wzrostowego.
Świadczy o tym kilka czynników. Przede wszystkim, na uwagę powinien zasługiwać fakt, że spadek rozpoczęty na początku października można podzielić na trzy fale, które tworzą klasyczna korektę. Kolejną przesłanką jest to, że dołek z 19 listopada pojawił się w miejscu, gdzie przebiega dolna linia trendu kanału wzrostowego, w którym ceny znajdują się od sierpnia 2013. Omawiany dołek powstał przez fałszywe wybicie najniższych punktów z września i października, i na przekór niedźwiedziom otwierającym pozycje w wyniku przebicia linii szyi w formacji głowy i ramion, kurs GBPCHF znacznie się umocnił.
Taka ,,zmyłka" zaowocowała dynamicznym rajdem byków, który po pewnych problemach z poprzedniego tygodnia, dzięki ruchowi z ostatnich dwóch dni utrzymuje swą pozytywna wymowę. Jeszcze jeden czynnik, który jest bardzo istotny, zwiększa prawdopodobieństwo dalszego umacniania się GBPCHF. Otóż kolejne punkty odbić od dolnej bariery wspomnianego wcześniej kanału, znajdują się mniej więcej w tych samych odległościach, co pozwala wyznaczyć cykl. Zakładając, że 19 listopada mieliśmy średnioterminowy dołek, istnieją duże szanse, że czeka nas kilka miesięcy wzrostów na tym rynku, przyjmując, że jego charakter pozostanie niezmienny.
Obecnie, testem siły byków powinna być próba dotarcia do linii trendu spadkowego poprowadzonej po szczytach z początków października i listopada oraz przełamania jej, a ewentualne zanegowanie ruchu z drugiej połowy listopada i zamknięcie poniżej dolnej linii trendu kanału wzrostowego, może być odczytane jako zmiana charakteru rynku i wywołać presję podażową.

forex
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)