Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Presja podaży na EURCAD

0
Podziel się:

Osłabienie dolara kanadyjskiego, którego jesteśmy świadkami od tygodnia, wynikało głównie ze spadku cen ropy na światowych rynkach.

Presja podaży na EURCAD

Kurs CAD ucierpiał ponieważ Kanada jest znacznym eksporterem tego surowca i jej gospodarka jest mocno uzależniona od ceny czarnego złota. Wczorajszy dzień przyniósł odreagowanie na rynku ropy co zaowocowało umocnieniem się CAD w stosunku do innych głównych walut. Jedną z nich było euro. Kurs EURCAD dotarł w piątek do ważnego oporu przy 1.4260 i od tamtego momentu widoczny jest silny ruch deprecjacyjny tej pary walutowej.
Jednak cena ropy może obecnie tracić na znaczeniu jeżeli chodzi o czynniku trendotwórcze na EURCAD. Pamiętajmy, że w czwartek czeka nas decyzja ECB w sprawie zmiany stóp procentowych i późniejsza konferencja prasowa. Może to spowodować uspokojenie na EURCAD w oczekiwaniu na dane. Rynki nie spodziewają się zmiany stóp, lecz są szanse na to, że zostanie zapowiedziane zwiększenie bilansu ECB, co może przyczynić się do silnego spadku wartości wspólnej waluty. Ze strony Kanady, mamy w piątek dane o rynku pracy. W ostatnich miesiącach tamtejsze bezrobocie mocno spadło. Jeżeli trend zostanie podtrzymany, możliwe jest, że CAD nieco się umocni.
Zatem w tej chwili są trzy czynniki sprzyjające spadkowi EURCAD. Choć ma słabnący wpływ, obecna tendencja na rynku ropy, która nieco odrabia spadki, spodziewane ruchy ze strony ECB zwiększające inflacje w strefie euro oraz poprawiająca się sytuacja na rynku pracy w Kanadzie.
Technicznie, po odbiciu się od oporu 1.4260, cena EURCAD zmierza obecnie do wsparcia 1.4037, negując wczoraj stosunkowo dużą, wzrostową świecę z piątku. Jest to silny sygnał spadkowy, który może mieć swoje konsekwencje w ciągu kilku najbliższych dni. Jednak z uwagi na zbliżające się posiedzenie ECB do przebicia omawianego wsparcia najprawdopodobniej trzeba będzie zaczekać do końca tygodnia.

forex
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)