Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Posłowie ułatwią kontakty klientów z funduszami

0
Podziel się:

Przyjazne Państwo usankcjonuje elektroniczną wymianę dokumentów.

Posłowie ułatwią kontakty klientów z funduszami
(Nyul/Dreamstime)

*Fundusze inwestycyjne będą mogły kontaktować się z klientami droga elektroniczną. Takie sposób korespondencji zaakceptowała Sejmowa Komisja Finansów Publicznych. Rozwiązanie to wejdzie w życie po przegłosowaniu projektu nowelizacji ustawy o funduszach inwestycyjnych. *

Zmiany przygotowała komisja _ Przyjazne Państwo _. Mają na celu umożliwienie funduszom inwestycyjnym otwartym przekazywanie - w innych formach niż na papierze - informacji potwierdzających sprzedaż lub odkupienie jednostek uczestnictwa przez uczestników funduszu.

Obecnie fundusze takie mogą potwierdzić dokonanie tego typu operacji jedynie w formie pisemnej. Zgodnie z projektem, fundusz będzie mógł wysłać potwierdzenie na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Zdaniem autorów projektu, nowelizacja ustawy o funduszach inwestycyjnych pozwoli w bardziej elastyczny sposób uregulować sposób dostarczania uczestnikom funduszy inwestycyjnych potwierdzenia zbycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa.

_ - Wprowadzenie proponowanej zmiany pozwoli ograniczyć dostarczanie przedmiotowych potwierdzeń w formie papierowej, zastępując ją, za pisemną zgodą uczestnika funduszu, inną wskazaną przez niego formą. Wprowadzenie możliwości dostarczania potwierdzeń w innej formie niż papierowa będzie stanowić ułatwienie dla funkcjonowania podmiotów gospodarczych i uczestników funduszy inwestycyjnych _ - napisano w uzasadnieniu do dokumentu.

Według komisji _ Przyjazne Państwo _, zmiany nie wywołają bezpośrednich skutków finansowych dla budżetu i jednostek samorządu terytorialnego, ale mogą przyczynić się do usprawnienia obrotu gospodarczego.

_ - Jest to pozytywna zmiana, zwłaszcza z punktu widzenia osób aktywnie korzystających z funduszy inwestycyjnych, dla których istotna jest szybka, bieżąca informacja potwierdzająca realizację złożonych zleceń. Wprowadzenie innych niż papierowe nośników informacji przynosi istotne, choć niemierzalne korzyści ekonomiczne i społeczne wynikające z usprawnienia obrotu gospodarczego _ - argumentują posłowie.

Resort finansów nie wyraził zastrzeżeń do projektu. Nowelizacja ma wejść w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.

ZOBACZ TAKŻE:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)