Trwa ładowanie...
bEIKvuRh
Notowania

Polska Marka – Wszystkie wiadomości

Koszulki Veclaim. Afera z Jessicą Mercedes. UOKiK sprawdza, możliwe postępowanie
126
26.05.2020 10:32

MODA
 / 
Koszulki Veclaim. Afera z Jessicą Mercedes. UOKiK sprawdza, możliwe postępowanie

Veclaim to marka ubraniowa popularnej influencerki Jessici Mercedes. Ostatnio zrobiło się głośno o marce za sprawą "afery z metkami". Mercedes wielokrotnie podkreślała, że jej ubrania są w 100 proc. polskie, jednak klienci odkryli, że w ostatniej kolekcji tylko przerabiała t-shirty produkowane w Maroko. Czy UOKiK zajmie się tą sprawą? - Tutaj jest kwestia wprowadzenia w błąd, praktyka wyszła wprost. Przedsiębiorca już ponosi daleko idące konsekwencje, m.in. utratę wartości marki i negatywne konsekwencje ze strony rynku - powiedział w programie "Money. To się liczy" Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Przyglądamy się sprawie, kolejne działania pokażą, czy będzie z tego materiał na postępowanie, czy nie - dodał. Mercedes grozi kara grzywny do 10 proc. obrotów.

Pomysł na biznes: Sukienki premium
14.10.2018 7:33

MODA
 / 
Pomysł na biznes: Sukienki premium

Sukienki o klasycznych krojach, produkowane z wysokiej jakości naturalnych materiałów - to pomysł na biznes Krzysztofa Ziętarskiego, twórcy gdańskiej firmy Marie Zélie. Właściciel rzucił pracę fotografa i zajął się szyciem. Dzisiaj realizuje zamówienia o wartości przekraczającej pół miliona zł miesięcznie. - Brakowało nam ubrań, które łączyłyby codzienność i elegancję - podkreśla właściciel. Produkty Marie Zélie są projektowane i szyte w Polsce. Sukienki kosztują w przedziale 300-600 zł. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes"

Pomysł na biznes: Galeria malarstwa cyfrowego
12.07.2018 11:22

GRY KOMPUTEROWE
 / 
Pomysł na biznes: Galeria malarstwa cyfrowego

- Jako jedyni na rynku oferujemy prace twórców związanych z gamedev, czyli produkcją gier komputerowych - mówią Mikołaj Konopacki i Artur Paprocki, założyciele Polskiej Grafiki Cyfrowej. Ich pomysł na biznes to galeria malarstwa cyfrowego. - To jedyne miejsce, w którym możemy obejrzeć i zamówić prace powstałe z wykorzystaniem najnowszych technik cyfrowych, czyli tabletów i programów graficznych - dodają właściciele. Na rynku nie mają konkurencji, ale bardzo na nią czekają. Obecnie marka współpracuje z 80 artystami, którzy m.in. współtworzą znane gry komputerowe. W ofercie jest ponad 200 prac. Ceny? Od 500 zł do 4 tys. zł w zależności od oprawy, formatu oraz nakładu. Średni czas oczekiwania po złożeniu zamówienia to 2-3 tygodnie. Markę tworzy dwóch przedsiębiorców. Skąd pomysł na taki biznes? - Jesteśmy fanami gier komputerowych, wiec grafika cyfrowa nigdy nie była nam obca. Dostrzegliśmy jednak, że takich prac nigdzie nie ma - wspomina Mikołaj Konopacki. W 2014 r. właściciele zorganizowali pierwszą na świecie aukcję dzieł cyfrowych. Sprzedali tam wszystko. Początkowy koszt inwestycji wyniósł ok. 100 tys. zł (kolekcja, wynajęcie galerii, marketing aukcji). Dziś średnia sprzedaż bez aukcji to 10 prac miesięcznie.

100 mln zł na promocję polskich marek
17.05.2016 14:33

POLSKA MARKA
 / 
100 mln zł na promocję polskich marek

Mikro, małe i średnie firmy będą mogły ubiegać się - od 24 czerwca do 5 sierpnia br. - o unijne wsparcie na wprowadzanie swoich wyrobów lub usług na rynki międzynarodowe. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przewidziała na ten cel 100 mln zł.