Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wyniki LPP. Drogi dolar uderza w właściciela sklepów Reserved, ale spółka nadal się rozwija

0
Podziel się:

W trzecim kwartale tego roku polska firma otworzyła m.in. swój największy sklep w Niemczech.

Salon Reserved w Stuttgarcie
Salon Reserved w Stuttgarcie (LPP)

Spółka LPP - właściciel sieci sklepów Reserved, Cropp, House, Mohito - zarobił w okresie od lipca do września nieco mniej niż przed rokiem. W spółkę uderza przede wszystkim drożejący dolar, którym płaci ona za zakupy odzieży produkowanej w Azji. Trzeci kwartał tego roku to również dalszy wzrost sieci sprzedaży grupy. Polska firma otworzyła swój największy sklep w Niemczech. Powstał on w Stuttgarcie.

Właściciel takich marek jak Reserved, Cropp czy House zarobił w trzecim kwartale 79,72 mln złotych w porównaniu z 81,73 mln złotych w analogicznym okresie rok wcześniej. Oznacza to spadek w ujęciu rocznym o 2,46 procent. Przychody ze sprzedanych ubrań sięgnęły w tym okresie wyniosły 1,261 mld złotych. To o około 27 mln złotych więcej w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku.

Nieco słabiej LPP wypada porównując pierwsze 3 kwartały tego i ubiegłego roku. Zysk spółki był o 24 procent niższy rok do roku. Gorsze wyniki to efekt drożejącego dolara. Właściciel marki Reserved zwraca uwagę w sprawozdaniu finansowym, że cena amerykańskiej waluty poszła w górę w stosunku do złotego o 20 procent. Trzeba pamiętać, że spółka 90 procent towarów kupuje w Azji , płacą za nie w dolara. Wzrost jego ceny powodował spadek marży brutto o 5 punktów procentowych. Z tego powodu spadł również o 20,5 procent zysk operacyjny.

Spółka chwali się niewielkim wzrostem kosztów operacyjnych (+2 procent) w porównaniu z 17-procentowym wzrostem powierzchni handlowej. Na koniec września LPP miało 1574 sklepy o łącznej powierzchni 799 tys. metrów kwadratowych. Na przestrzeni kwartału powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 20,4 tys. metrów kwadratowych.

Nadal właściciel takich marek jak Reserved, Cropp, House czy Mohito najwięcej zarabia w Polsce. Przychody wygenerowane w naszym kraju i na Bliskim Wschodzie stanowią 61,7 procent łącznej wartości sprzedanej odzieży.

Sprzedaż w podziale na kraje właściciela marek Reserved, Cropp, Mohito, House
Źródło: money.pl, na podstawie raportu spółki LPP *w tym przychody ze sprzedaży w sklepach na Bliskim Wschodzie
Kraj Procentowy udział w przychodach ze sprzedaży
Polska* 61,7
Estonia 1,7
Łotwa 1,4
Czechy 4,2
Węgry 0,7
Litwa 1,5
Ukraina 3,9
Rosja 17,7
Rumunia 1,3
Niemcy 1,8
Chorwacja 0,7
Bułaria 0,9
Słowacja 2,5

Spółka dodaje w raporcie, że w trzecim kwartale 2015 roku, LPP kontynuowała rozbudowę sieci sprzedaży sklepów wszystkich marek. Szczególnie dynamiczny wzrost miał miejsce w rejonie UE. Uruchomiono kolejny salon Reserved w Niemczech (w Stuttgarcie), oraz salony w Czechach i na Słowacji. We współpracy z franczyzobiorcą uruchomiono kolejny sklep Reserved na Bliskim Wschodzie - w Arabii Saudyjskiej. W październiku zadebiutował również e-sklep na Słowacji.

Jednocześnie podjęto decyzję o wznowieniu rozwoju w Rosji, w której wcześniej wstrzymano ekspansję, z powodu konfliktu ukraińsko- rosyjskiego i rosnącego ryzyka inwestycji w tym kraju.M.in. na ten temat rozmawialiśmy Przemysławem Lutkiewiczem, wiceprezesem LPP.

spółka dnia
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)