aktualizacja: 16:00
Antoni Macierewicz skrytykował Bogdana Klicha za zlecenie remontu nieodpowiedniej, jego zdaniem, firmie. Wybrano w drodze prozaprzetargowej MAW Telecom. _ - Przedtem był remontowany w zupełnie innych zakładach _ - powiedział.
_ - Wielokrotnie podnosiliśmy odpowiedzialność rządu, za różnorodne nieprawidłowości, które się złożyły na tragedię. Jedną z nich były sprawy z funkcjonowaniem i przygotowaniem samolotu rządu - _ powiedział Antoni Macierewicz, przewodniczący komisji PiS ds. zbadania przyczyn katastrofy smoleńskiej.
POSŁUCHAJ ANTONIEGO MACIEREWICZA:
Antoni Macierewicz poprosił dziennikarzy by używali precyzyjnych określeń i nie mówili o _ samolocie prezydenckim _, ale _ samolocie rządowym _.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/164/8868.jpg ) ] (http://www.money.pl/archiwum/felieton/artykul/miskiewicz;mlot;na;macierewicza;czyli;zespol;pis;z;palikotem,74,0,646218.html) Miskiewicz: Młot na Macierewicza, czyli zespół PiS z Palikotem
Macierewicz dodał, że Klich zdecydował, że remont samolotu został przeprowadzony przez nieodpowiednią firmę. Do remontu została wybrana w drodze pozaprzetargowej MAW Telecom. _ _
_ - TU-154 wtedy właśnie po raz pierwszy był tam remontowany. Przedtem był remontowany w zupełnie innych zakładach. Nie ma jasności, dlaczego wybraną MAW Telecom. Po tym remoncie w samolocie naliczono aż 11 usterek _- powiedział.
POSŁUCHAJ ANTONIEGO MACIEREWICZA:
Potem stwierdził, że Aleksander Szczygło - były minister obrony narodowej w rządzie PiS - przygotował dokumenty przetargowe, które przekazał Bogdanowi Klichowi. Jednak ten, zdaniem Zielińskiego, miał zaniedbać tę sprawę.
*Rząd odpiera zarzuty: Za odwołaniem przetargu stał Szczygło*
Wiceminister obrony narodowej Marcin Idzik powiedział TVPInfo, że Bogdan Klich był zmuszony do rezygnacji z przetargu rozpisanego przez swojego poprzednika Aleksandra Szczygłę.
*POSŁUCHAJ MARCINA IDZIKA:*
Idzik dodał, że użytkowane przez polskich rząd i prezydenta samoloty TU 154, były regularnie serwisowane i nie występowały w nich poważne usterki. Idzik podkreślił, że spółka MAF Telecom, która była odpowiedzialna za remont samolotu TU 154 M, miała wszelkie certyfikaty ustalone przez dowództwo sił powietrznych. Jak zaznaczył w TVP Info, maszyna działała po renowacji w zakładach w Samarze bez zarzutu.