Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Ożyj i zwyciężaj" nie tylko pod Wawelem

0
Podziel się:

Billboard, który zawisł na krakowskim hotelu wzbudza kontrowersje jak Zimny Lech.

"Ożyj i zwyciężaj" nie tylko pod Wawelem
(prezydent.pl/GFDL)

Firma, której billboard z hasłem _ (O) żyj i zwyciężaj _ od wczoraj wisi na hotelu pod Wawelem, tłumaczy, że to doskonała lokalizacja dla reklamy i to jedyny powód, dla którego baner pojawił się w tym miejscu. Jest on jednym z tysiąca w ramach kampanii w całym kraju.

Wcześniej, w tym samym miejscu - po drugiej stronie Wisły naprzeciwko Wawelu - wisiał billboard z reklamą piwa _ Zimny Lech _, który wzbudził protesty działaczy PiS. Uważali, że takie hasło nie powinno być widoczne z miejsca, w którym spoczywa tragicznie zmarły w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem prezydent Lech Kaczyński z małżonką.

Jak powiedział Dominik Doliński z Oshee Polska, kampania billboardowa to część kampanii reklamowej Oshee Isotonic Sports Drink, która rozpoczęła się 2 sierpnia. _ Jest to kampania telewizyjna i billboardowa o zasięgu ogólnopolskim. Billboard na hotelu Forum jest jednym z tysiąca w całym kraju, które wykupiliśmy. A wszystkie billboardy są jednym z elementów działań komunikacyjnych _ - poinformował.

Dodał, że miejsca, w których umieszczono reklamy napoju izotonicznego dla sportowców, zostały wybrane ze względu na ich atrakcyjne położenie i dobrą widoczność. _ Okolice Wawelu to doskonała lokalizacja w centrum miasta, z której reklama jest bardzo dobrze widoczna z odległych zakątków. To jest jedyny powód, dla którego reklama pojawiła się na Forum _ - podkreślił.

Umieszczony poprzednio w tym samym miejscu billboard z hasłem _ Zimny Lech _ wzbudził protesty działaczy PiS. Przeciwko banerowi protestowali m.in. na swoich blogach europosłowie Ryszard Czarnecki i Marek Migalski, wzywając m.in. do bojkotu piwa tej marki.

Ostatecznie baner Kompanii Piwowarskiej z reklamą piwa w poniedziałek zniknął z budynku; z końcem lipca upłynął termin reklamy i producent postanowił go nie przedłużać. Paweł Kwiatkowski, dyrektor Kompanii Piwowarskiej ds. korporacyjnych, w specjalnym oświadczeniu przeprosił obu polityków oraz wszystkie osoby, które poczuły się urażone niefortunną lokalizacją reklamy Lecha.

Skojarzenia hasła reklamowego z osobą zmarłego Lecha Kaczyńskiego określił jako _ wysoce niesmaczne, nieuzasadnione i niestosowne _ i zapewnił, że intencją producenta piwa _ nigdy nie było i nie jest obrażanie czyichkolwiek uczuć czy też naruszanie czci kogokolwiek _.

W ślady Kompanii idą następni

W czwartek billboard z Lechem zastąpił na budynku hotelu Forum inny, reklamujący napój izotoniczny dla sportowców. Na czarnym tle umieszczono biały napis: _ (O) żyj i zwyciężaj _. Napisane inną czcionką kółko lub litera _ O _ na początku hasła nawiązuje do nazwy firmy.

_ - To jest znakomity pomysł marketingowy, ale ryzyko jest spore _ - powiedział rzecznik Porozumienia Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie Jerzy Bukowski, który poprzednio protestował przeciwko reklamie piwa pod Wawelem. Według niego, nowy billboard stanowi _ świadome nawiązanie do tego, co było, czyli do reklamy Zimny Lech _.

_ - Mam nadzieję, że producenci kiełbasy podwawelskiej nie będą mieli podobnych problemów _- żartował Jerzy Bukowski.

wiadomości
wiadmomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)