Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rosjanie piszą końcowy raport w sprawie Smoleńska

0
Podziel się:

Przekazali nam dokumentację remontu prezydenckiej maszyny. Klich: Na 20 metrach samolot nie mógł się poderwać.

Rosjanie piszą końcowy raport w sprawie Smoleńska
(PAP/EPA)

Polska otrzymała od Rosji kolejną partię dokumentów, dotyczących katastrofy pod Smoleńskiem. **Dotyczą one remontu kapitalnego, jaki prezydencki Tu-154M przeszedł w drugiej połowie 2009 roku w zakładach lotniczych Awiakor w Samarze.

Ceremonia odbyła się w moskiewskiej siedzibie Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego, który bada okoliczności katastrofy.

Komitet przekazał 7 segregatorów dokumentów- poinformował Edmund Klich, polski przedstawiciel przy komitecie.

_ - To jest dokumentacja z remontu rządowego Tupolewa w Samarze, przeprowadzonego w drugiej połowie ubiegłego roku. W sumie kilka tomów akt - _ powiedział Polskiemu Radiu pułkownik Edmund Klich, akredytowany przy Komitecie.

POSŁUCHAJ EDMUNDA KLICHA:

Wśród dokumentów przekazanych pułkownikowi Klichowi, przedstawicielowi Polski przy MAK, są także wyniki eksperymentu, który przeprowadzono na symulatorach lotu. W jego ramach zmodelowano podejście polskiego TU-154M do lądowania na lotnisku w Smoleńsku. Eksperyment przeprowadzili wspólnie rosyjscy i polscy eksperci.

_ - To było w lipcu czy czerwcu nie pamiętam dokładnej daty . Na symulatorze w Szeremietiewie były wykonane 4 zajścia w różnych konfiguracjach ,w różnych warunkach. Cały nasz zespół brał udział ,byliśmy obecni - ja sam wykonałem jako drugi pilot część lotu. Przy wariancie próby odejścia z 20 metrów samolot się rozbił _ - powiedział ekspert.

Wiceprzewodniczący MAK Oleg Jermołow poinformował, że w najbliższym czasie strona polska otrzyma również dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe i wyszkolenie kontrolerów lotów ze Smoleńska.

Rosjanie szykują dla nas kolejne dokumenty, piszą też raport końcowy

Jermołow powiedział też, że eksperci MAK praktycznie zakończyli już prace analityczne związane z badaniem okoliczności katastrofy TU-154M i przystąpili do redagowania raportu końcowego. Według Jermołowa, zwykle sporządzanie takiego raportu zajmuje od półtora do dwóch miesięcy.

MAK przygotowuje już dla Polski kolejną porcję dokumentów z prowadzonych przez siebie badań przyczyn i okoliczności katastrofy prezydenckiego samolotu. Niewykluczone, że ich przekazanie nastąpi już w przyszłym tygodniu. Na razie nie wiadomo, co się znajdzie wśród tych materiałów.

Wojskowy prokurator okręgowy w Warszawie płk Ireneusz Szeląg poinformował, że polska prokuratura w śledztwie smoleńskim bada obecnie kwestie związane z organizacją i zabezpieczeniem lotu. _ Prokuratorzy wyjaśniają również okoliczności udzielania zamówienia na remont samolotu Tu-154 w Samarze _ - powiedział Szeląg.

Prokurator dodał, że zwrócono się do szeregu instytucji o stosowną dokumentację, w tym m.in. do Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych w Bydgoszczy i do Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych MON. Prokuratura wystąpiła też do instytutu technicznego wojska o wszelkie informacje dotyczące stwierdzonych i sygnalizowanych usterek lub awarii samolotu.

Kulisy remontu prezydenckiej maszyny

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/73/t80969.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/dostaniemy;tysiace;dokumentow;w;sprawie;smolenska,57,0,669753.html) Dostaniemy tysiące dokumentów w sprawie Smoleńska Ławrow: Robimy to z pominięciem procedur.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/41/t109865.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/prokuratorzy;blizej;prawdy;o;smolenskiej;tragedii,106,0,669290.html) Prokuratorzy bliżej prawdy o smoleńskiej tragedii? Mają film, dzięki któremu być może uda się zidentyfikować wchodzących do kokpitu TU-154M.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/192/t95680.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/wrak;tupolewa;bedzie;dodatkowo;zabezpieczony,72,0,669256.html) Wrak Tupolewa będzie dodatkowo zabezpieczony Polscy śledczy zbadają też dodatkowo DNA ofiar katastrofy.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)