Notowania

wiadomości
22.07.2011 11:39

Trasa na Franowo. Budują aż miło... [ZDJĘCIA]

Sprawdziliśmy, jak posuwają się prace na budowie trasy tramwajowej na Franowo.

Podziel się
Dodaj komentarz

Stawiają już ściany i kładą strop tunelu dla tramwajów. Kończą rozbiórkę wiaduktu Chartowo. Na samym Franowie powstaje kanalizacja deszczowa. Krótko mówiąc: robota idzie pełną parą. A to dopiero początek, bo już wkrótce rozpocznie się budowa pętli tramwajowej i nowej zajezdni. Stary wiadukt Chartowo nie został jeszcze do końca rozebrany, a już rozpoczęto prace przy budowie nowego. To tu będzie się rozpoczynał ponadkilometrowy tunel, którym tramwaje pojadą na Franowo. - Tunel już powstaje. Stawiamy ściany, wybieramy ziemię na kolejnych odcinkach, gdzieniegdzie pojawia się już strop - wyjaśnia Stanisław Leśniak, reprezentujący inżyniera kontraktu. Jednocześnie trwają prace na drugim końcu nowej trasy, czyli w miejscu, gdzie powstaną pętla i zajezdnia. Budowa torowiska ruszy zaraz po zakończeniu montażu kanalizacji. - Około 26 lipca wykonawca powinien wejść na plac budowy zajezdni. A na przełomie lipca i sierpnia zacznie powstawać podbudowa torowiska - dodaje Leśniak. Wieści z placu budowy są bardzo
optymistyczne. To jedna z niewielu inwestycji, które udało się uratować przed mistrzostwami Euro 2012. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. - A na niektórych odcinkach wręcz harmonogram wyprzedzają - twierdzi Sławomir Kożuch ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012, która odpowiada za realizację inwestycji. Czytaj także: Ryszard Grobelny wizytował budowy na Franowie i Ostrowie Tumskim [ZDJĘCIA, WIDEO] Budowa nowej trasy to także utrudnienia dla kierowców i mieszkańców. Od wtorku inaczej jeździmy ulicą Szwedzką (na niektórych odcinkach została ona zwężona do jednego pasa ruchu). Nieprzejezdny jest również rozbierany wiadukt Chartowo. Wraz z postępem prac wyłączane z ruchu będą kolejne ulice w tej części miasta. Budowa nowego wiaduktu oraz tunelu dla tramwajów powinna zakończyć się jesienią (najpóźniej w listopadzie). Pozostałe prace, choćby układanie torowiska oraz montaż trakcji w tunelu, będzie można prowadzić zimą. Budowa nowej trasy pochłonie 270 mln zł. Ponad 100 mln zł dołoży Unia Europejska.
Zajezdnia to wydatek kolejnych 200 mln zł.

Tagi: wiadomości
Źródło:
Polska The Times
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz