Inspektorzy GDDKIA wykryli kilkadziesiąt poprzecznych pęknięć w położonej już warstwie nośnej drogi. Zdaniem Urszuli Nelken pęknięcia nie świadczą o złej jakości wykonania jezdni. Warunkiem jest skuteczna naprawa pęknięć.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarządziła szczegółową analizę usterek Ze wstępnych badań wynika, że ich przyczyną były silne mrozy i źle zabezpieczone łączenia techniczne. Urszula Nelken twierdzi, że sama technologia wykonania drogi jest bardzo dobra. Powołuje się na przykład innych dróg wybudowanych w tej samej technologii takich jak drogi krajowe numer 92 i 5. Także odcinek autostrady A2 z Konina do Dąbia został sześć lat temu wybudowany tą samą metodą.
Według założeń Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odcinek autostrady A2 między Strykowem a Konotopą ma być przejezdny do końca maja 2012 roku.
IAR