Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Banki detaliczne-spadek zaufania-raport

0
Podziel się:

Spada zaufanie klientów do banków detalicznych w Polsce, ale i tak ufamy im bardziej niż reszta Europejczyków bankom w swoich krajach - wynika z raportu firmy doradczej Ernst and Young. W Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy prawie 40% klientów zadeklarowało większą nieufność do instytucji finansowych, w Niemczech i Francji było to prawie 60%, w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech 65, w Hiszpanii aż 76 %.

Piotr Frankowski przedstawiając analizę, podkreślił, że w Polsce sektor finansowy jest w dobrej sytuacji i nie było potrzeby wspierania chwiejących się banków przez budżet państwa. Mimo to, ankietowani Polacy, jako jedną z głównych przyczyn spadku ich zaufania do tych instytucji , podają politykę ratowania banków przez rządy, gdy równocześnie bankierzy wypłacają sobie niebotyczne premie.
Prawie połowa polskich respondentów - 47% - jako ważną przyczynę spadku zaufania do sektora bankowego wymieniła również niską jakość obsługi klienta. Ogólnie jednak - pisze w raporcie Ernst and Young - "lubimy nasze banki, ale jesteśmy lojalni wobec najtańszego".
Światowe Badanie Klientów Banków Detalicznych przeprowadzono w 35 krajach sześciu kontynentów. Wzięło w nim udział 30 tysięcy klientów.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)