W Międzynarodowej Giełdzie Turystycznej uczestniczy ponad 11 tysięcy wystawców ze 187 krajów. Swoją ofertę przedstawiają w stolicy Niemiec zarówno całe państwa i regiony, jak również biura podróży, organizatorzy turystyki, linie lotnicze i producenci sprzętu turystycznego.
Polska ekspozycja koncentruje się na prezentacji województwa pomorskiego, zabytków Trójmiasta i najważniejszych imprez, jak zlot największych żaglowców świata, który odbędzie się w Gdyni na początku lipca. Polska będzie głównym partnerem berlińskich targów w 2011 r.
Targi ITB to w pierwszej kolejności giełda kooperacyjna dla przedstawicieli branży turystycznej. Organizatorzy liczą, że wartość kontraktów, które zawarte zostaną do końca tygodnia, może sięgnąć 5 miliardów euro. Z powodu kryzysu gospodarczego coraz więcej turystów wybiera jednak bliższe cele wyjazdów, rezygnując z dalekich podróży.
Rozpoczęte w środę targi do tej pory otwarte były tylko dla przedstawicieli branży. Dziś i jutro może je zwiedzać również publiczność. A wystawcy kuszą zwiedzających nie tylko prezentacją atrakcji turystycznych, ale też pokazami narodowych strojów i degustacją regionalnych kuchni.