Jedną z nominacji w kategorii "opera" do prestiżowej nagrody Midem Classical Awards 2009, otrzymał album wydany przez Polskie Radio "Lodoiska" Luigi Cherubiniego. Nagrania dokonano podczas ubiegłorocznego, 12. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena. W Cannes odbywa się także kampania reklamowa tegorocznej 13. edycji tego festiwalu, która odbędzie się w Warszawie od na przełomie marca i kwietnia.
Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena, organizator Wielkanocnego Festiwalu, uczestniczyło także w Cannes w - przygotowanej przez Telewizję Polską - światowej premierze filmu muzycznego opartego na nagraniu koncertu "Siedem Bram Jerozolimy" Krzysztofa Pendereckiego, zarejestrowanego podczas listopadowego festiwalu imienia kompozytora.
Międzynarodowa kampania reklamowa 13. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku podczas odbywającej się w USA konferencji Światowej Federacji Festiwali (IFEA). Reklamy zachęcające do udziału w warszawskim festiwalu prezentowane są w tak prestiżowych mediach jak The New York Times, CNN czy BBC.
Największa niemiecka stacja informacyjna Deutsche Welle zdecydowała się na wybór z grona europejskich wydarzeń 13. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena promując warszawski festiwal w reklamówkach emitowanych w niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, francuskiej i arabskiej wersji językowej.
Festiwal promowany będzie w tym roku na największych targach turystycznych w Berlinie, Paryżu, Brukseli, Londynie, Szanghaju i Tokio.