Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

CKE podsumowuje sesję egzaminacyjną

0
Podziel się:

Centralna Komisja Egzaminacyjna podsumowuje sesję egzaminacyjną w zakończonym roku dydaktycznym w podstawówkach, gimnazjach i szkołach średnich.

Uczniowie kończący szkoły podstawowe uzyskali na testach średnio 22,4 punktu, to o ponad 3 punkty mniej, niż w zeszłym roku. CKE zaznacza, że w tym roku szkolnym testy były nieco trudniejsze. Dziewczęta wypadły na testach lepiej, niż chłopcy - zwłaszcza, jeśli chodzi o pisanie. Chłopcy nie ustępują dziewczynkom w rozumowaniu i wykorzystywaniu wiedzy w praktyce - czyli w większości zadań matematycznych. Komisja zauważa, że często uczniowie w części matematycznej podawali zupełnie nonsensowne wyniki i nie poddawali ich żadnej refleksji.

Gimnazjaliści w części humanistycznej testu uzyskali średnio 73 procent możliwych do zdobycia punktów. Gorzej wypadła część matematyczno-przyrodnicza, zwłaszcza wykorzystywanie wiedzy do rozwiązywania problemów. W tym zakresie uczniowie uzyskali średnio tylko 36 procent punktów. CKE podkreśla, że gimnazjalistom brakuje wiedzy historycznej, niezbędnej do świadomego uczestniczenia w kulturze. Zauważono też nieporadności w formułowaniu myśli, ubóstwo czynnego języka oraz brak krytycznej oceny otrzymanego wyniku.

Centralna Komisja Egzaminacyjna podsumowała także tegoroczne matury, do których przystąpiło 426 tysięcy osób, w tym ci, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości wcześniej, ale chcieli poprawić swój wynik. Największą popularnością wśród zdających cieszyła się geografia, którą wybrało prawie 60 procent uczniów, oraz wiedza o społeczeństwie i matematyka. Maturę zdało 78 procent uczniów - o jeden punkt procentowy mniej, niż rok temu. Najgorzej wypadli absolwenci liceów i techników uzupełniających.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)