Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Dziennik Gazeta Prawna" PAN dała zarobić na swojej marce

0
Podziel się:

"Dziennik Gazeta Prawna" - PAN - studia

Polska Akademia Nauk dała zarobić na swojej marce. Oddała studia w outsourcing, czego efektem są niewyedukowani studenci, którzy nie odzyskali pieniędzy. Sprawę opisuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Jak czytamy w nim, w 2012 roku w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN pojawił się pomysł powołania nowego kierunku - social media. Jego program napisał absolwent INE Przemysław Kołak, a wykładowcy spoza PAN zawierali umowy z akademią. Sam Kołak miał otrzymać wynagrodzenie proporcjonalne do zysku PAN. Przy pierwszym podejściu kierunek nie wypalił, bo nie było chętnych. Kołak znalazł jednak firmę, która zajęła się reklamą, a w zamian uzyskała prawo do udziału w zyskach. Nowo zrekrutowani studenci płacili po 6 tysięcy złotych za rok nauki. PAN zarabiała. Zarabiał też pomysłodawca Przemysław Kołak.
Jednak w maju 2013 roku instytutem zaczął kierować nowy dyrektor profesor Cezary Wójcik. Dopatrzył się nadużyć, rozwiązał kierunek, a sprawą zajęła się prokuratura. Ze strony internetowej INE zniknęły dane o kierunku. Studentów nie poinformowano, dlaczego zajęcia zostały zawieszone. Dziś dyrektor INE twierdzi, że jego instytut w ogóle nie otwierał kierunku. Studentom do tej pory nie zwrócono pieniędzy.
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Dziennik Gazeta Prawna"/vey/kl

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)