Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dziesięciolatki - niezłe z biologii, gorzej z fizyką i geografią

0
Podziel się:

Nasze dziesięciolatki zajęły 30 miejsce na 50 krajów badanych jeśli chodzi o wiedzę przyrodniczą. W badaniu TIMSS zdobyły 505 punktów, podczas gdy średnia światowa to 500 punktów.
Polski koordynator badania Krzysztof Konarzewski zwrócił uwagę, że mimo wszystko wynik polskich dzieci można uznać za sukces. To dlatego, że nasz program nauczania tylko w 2/5 odpowiadał zagadnieniom zawartym w teście TIMSS. Nasz program opierał się przede wszystkim na przekazywaniu dzieciom zasad w stylu: kochajmy zwierzęta, dbajmy o przyrodę. Nie wiele to miało wspólnego z nauką.
Mali Polacy lepiej wypadli w zadaniach z biologii, najsłabiej na fizyce. Krzysztof Konarzewski zaznaczył, że dzieci lepiej poradziły sobie z zadaniami typowymi niż z problemowymi.
Konarzewski powiedział, że w programach nauczania brakuje zagadnień naukowych, ale nauczyciele czasami to obchodzą. Na przykład na zajęciach poświęconych sławnym Polakom, dochodząc do Mikołaja Kopernika, przemycają opowieści o planetach, księżycach i układzie słonecznym.
W badaniu TIMSS, ale dotyczącym przedmiotów matematycznych, polskie dzieci zajęły 34 miejsce, zdobywając 481 punktów, czyli dziewiętnaście punktów poniżej światowej średniej. Jeśli chodzi o umiejętność rozumienia przeczytanego tekstu, nasze dzieci znalazły się na 28 miejscu na 45 badanych krajów. 526 punktów to wynik o 26 lepszy od średniej światowej i o 6 punktów lepszy od wyniku tego samego badania sprzed pięciu lat.

Informacyjna Agencja Radiowa

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)