Dyrektor handlowy Boegl & Krysl Lucyna Tomasik uważa, że jej firma, która jest odpowiedzialna za wybudowanie mostów na tym odcinku, na pewno zdąży wykonać prace na czas. "Wraz z placem budowy przejęliśmy dwóch podwykonawców, którzy nie zeszli z placu budowy. Dziś lub jutro są w stanie wrócić do pracy" - powiedziała Tomasik.
Do końca listopada mają być gotowe ustroje nośne mostów, a do końca maja autostrada ma być przejezdna. Ostatecznie droga ma być gotowa do października 2012 roku. Wartość umowy to 756 milionów złotych brutto. To o ponad 220 milionów więcej, niż kontrakt podpisany z firmą Covec.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę Covekiem po tym, jak chińska firma przestała wypłacać pieniądze podwykonawcom oraz zażądała renegocjacji umowy. GDDKiA zerwała umowę w połowie czerwca. W czwartek została podpisana umowa z firmami Eurovia i Warbud na dokończenie innego odcinka autostrady A2, którego nie do kończy Covec. 29 - kilometrowy odcinek będzie kosztować 989 milionów złotych, czyli 245 milionów więcej niż pierwotna umowa z Chińczykami.
Informacyjna Agencja Radiowa