Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Internet - telewizja - reklama

0
Podziel się:

Polacy coraz więcej czasu spędzają przed Internetem. W ubiegłym roku surfowaliśmy w sieci średnio 2 godziny 20 minut dziennie. To o 40 minut więcej niż w roku 2009. Wciąż jednak więcej czasu oglądamy telewizję.

Statystyczny Polak w 2010 roku spędził przed szklanym ekranem 3 godziny i czterdzieści minut. Mimo tego, że coraz więcej korzystamy z Internetu, to jak wyjaśnia Maciej Klimek z Deloitte telewizja wciąż króluje w polskich domach. W krajach zachodniej europy różnica między czasem poświęcanym telewizji i internetowi jest mniej wyraźna. Dla porównania statystyczny Brytyjczyk spędził przed telewizorem 2 godziny, 12 minut, a w Internecie 2 godziny i 3 minuty. Niemiec, odpowiednio 1 godzinę 52 minuty przed telewizją i godzinę i 44 minuty w Internecie.
Więcej czasu spędzanego przed internetem przełoży się na wzrost rynku reklamy internetowej - prognozuje ekspert. Jednak jak dodaje, wciąż przodującym mediom w tej dziedzinie pozostanie telewizja.
W 2010 roku udział Internetu w rynku reklamy wynosił 13 %, radia 7 %, prasy 18 %, kina 1 %, reklamy typu "outdoor" 9 %. Największy udział w rynku miała telewizja, bo 52 %.
Eksperci z Deloitte prognozują, że w 2011, 20-procentowy wzrost odnotuje rynek reklamy internetowej, 8 % telewizyjnej, 12 % kinowej, 1 % radiowej. Rynek reklamy prasowej skurczy się o 2 %.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)