Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jaka będzie przyszłość polskich mediów ?

0
Podziel się:

Jaka będzie przyszłość polskich mediów - zastanawiali się dzisiaj uczestnicy konferencji zorganizowanej w ramach targów Media Expo w Poznaniu. Choć do Sejmu nie trafił jeszcze projekt nowej ustawy medialnej, zakłada on likwidację abonamentu. Środki na media publiczne pochodziłyby ze specjalnego funduszu. Byłby on zasilany z podatku VAT pochodzącego między innymi z reklam.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski powiedział, że obowiązujący obecnie abonament trzeba płacić i jest on dobrym rozwiązaniem. Jego zdaniem zawsze można zarobić na wyprodukowaniu programu rozrywkowego czy na kupnie amerykańskiego filmu, ale problemem jest zapewnienie pieniędzy na dobry program, który będzie tworzył polską kulturę i dziedzictwo narodowe.

Nowe rozwiązania gwarantują funkcjonowanie radia publicznego - przekonywał Jędrzej Skrzypczak z poznańskiego uniwersytetu - członek zespołu, który pod przewodnictwem profesora Tadeusza Kowalskiego przygotowywał projekt nowej ustawy medialnej. Skrzypczak podkreślił, że obecnie ściągalność abonamantu RTV jest mizerna, co godzi przede wszystkim w rozgłośnie regionalne radia publicznego.

Jak przyznał Skrzypczak pomysł zespołu profesora Kowalskiego różni się od projektu, który teraz przygotowuje Platforma Obywatelska z SLD. Na razie nie są znane jego szczegóły.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)