Techniczna Komisja Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego kończy prace nad identyfikacją głosów i spisaniem rozmów załogi prezydenckiego samolotu, który 10 kwietnia rozbił się pod Smoleńskiem.
Dobiegają też końca badania naziemnych środków kontroli lotu. Komisja przystąpiła do finalizowania prac po przylocie polskich specjalistów 26 kwietnia do Moskwy.
[
Dorn: Klich musi odejść za nonszalancję ]( http://www.money.pl/archiwum/mikrofon/artykul/dorn;klich;musi;odejsc;za;nonszalancje,101,0,614501.html )
W toku jest natomiast opracowywanie informacji z naziemnych urządzeń zabezpieczenia lotów i kontroli podejścia do lądowania na lotnisku.
Badania zostały przeprowadzone przy użyciu specjalnego samolotu - laboratorium. Specjaliści porównują też wskazania urządzeń nawigacyjnych Tu-154.
Z kolei w Biurze Doświadczalno-Konstrukcyjnym _ Tupolew _ sprawdzana jest dokumentacja eksploatacyjna rozbitego samolotu. Wszystkie prace są prowadzone w ścisłej współpracy z polskimi specjalistami - podał Komitet Lotniczy.