Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Lotnictwo - skargi pasażerów

0
Podziel się:

Opóźnienia lotów są najczęstszą przyczyną skarg pasażerów - wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

W 2011 roku do działającej przy ULC Komisji Ochrony Praw Pasażerów wpłynęło ponad 2 tysiące skarg. To o 655 więcej niż rok wcześniej.
Komisja rozpatruje skargi w trzech przypadkach: odwołania lotu, opóźnienia lotu oraz odmowy przyjęcia pasażerów na pokład samolotu. W 2011 roku pasażerowie skarżyli się najczęściej na opóźnienia lotów. To zmiana w porównaniu do lat ubiegłych.
Wcześniej, pasażerowie najczęściej wnosili skargi na odwołania lotów. Wzrost liczby skarg w ubiegłym roku w odniesieniu do roku 2010 oraz lat wcześniejszych wynika głównie ze stale rosnącej świadomości prawnej osób korzystających z cywilnego transportu lotniczego. Coraz częściej pasażerowie stawiając się do odprawy biletowo-bagażowej wiedzą, jakie przewoźnik lotniczy ma wobec nich obowiązki, jeśli dojdzie do sytuacji opóźnienia ich lotu, odwołania lotu bądź jeśli przewoźnik odmówi przyjęcia pasażera na pokład samolotu.
Wzrost liczby skarg spowodowany jest także faktem, że coraz bardziej aktywnie działają firmy występujące w imieniu pasażerów. Firmy te prowadzą sprawy pasażerów od złożenia reklamacji do przewoźnika po uzyskanie decyzji Urzędu Lotnictwa Cywilnego kończącego postępowanie prowadzone przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów.
W 2011 roku pracownicy Komisji Ochrony Praw Pasażerów przeprowadzili także 14 kontroli na 5 lotniskach - w Gdańsku, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu oraz Zielonej Górze. Okazało się, że lotniska posiadają odpowiednie materiały informacyjne rozmieszczone we właściwych miejscach rozmieszczone we właściwych miejscach tj. na stanowiskach check-in w halach odlotów oraz w okolicach wyjść do samolotów. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego - na wniosek KOPP - wydał 105 decyzji nakładających na przewoźników kary administracyjne za nieprzestrzeganie praw pasażerów. Suma kar wyniosła 452.300 zł. Najniższa kara to 200 zł. Najwyższa 48.000 złotych.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)