Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Media-gazety wchodzą w Internet

0
Podziel się:

Wyraźnie spada sprzedaż papierowych wydań gazet. Dotyczy to także najpoczytniejszych, opiniotwórczych tytułów. Gazety z coraz większą determinacją wchodzą więc w Internet: szukają tam pieniędzy i czytelników.

W opinii Macieja Mrozowskiego ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, "szeleszczące" gazety nigdy nie znikną, ale rynek prasy jest ewidentnie na początku nowej drogi. Medioznawca w rozmowie z Polskim Radiem zaznaczył, że młodzi nie porzucają papierowych gazet na rzecz wydań internetowych. Papierowych po prostu nigdy nie czytali.
Łukasz Gołębiewski z Biblioteki Analiz, autor książki "Gdzie jest czytelnik", zauważa, że wydawcy internetowych wydań gazet chronią publikowane treści przed piractwem poprzez specjalne aplikacje. Wprowadzają też opłaty. Ale to nie podoba się czytelnikom.
Nie do końca wiadomo, kto czyta gazety w Internecie. Czy to są młodzi, nieznający świata "przedinternetowego", czy też starsi, wytrawni czytelnicy, zdający sobie sprawę, że e-wydania zdecydowanie wcześniej przynoszą pilne informacje. Rynek "jest na rozbiegu", powiedział Polskiemu Radiu Piotr Stasiński-wicenaczelny Gazety Wyborczej. Agora, wydawca Gazety, jako jedna z pierwszych spróbowała swych szans w sieci. E-wydania muszą być płatne i chcemy do tego przyzwyczaić czytelnika. Praca, jej jakość musi być opłacana - podkreślił Piotr Stasiński.
Na płatną subskrypcję w Internecie, i wyłącznie na taki sposób istnienia na rynku, zdecydował się amerykański wydawca Newsweeka. Od nowego roku nieodwołalnie znika wydanie papierowe pisma. Informując o tym redaktor naczelna Tina Brown przypomniała, że 39% Amerykanów poszukuje informacji w sieci.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)