ą wybuchu Powstania Warszawskiego, nagrodzony. Inicjatywa zdobyła srebrną nagrodę w międzynarodowym konkursie Golden Drum Award 2009.
Na portalu społecznościowym Facebook stworzono profile dwojga młodych ludzi - "Sosny" i "Kostka" - fikcyjnych powstańców. Aktualizowane codziennie, do końca Powstania stanowią prywatną kronikę Powstania Warszawskiego widzianego ich oczami.
"Kostek" i "Sosna" pisz
ą językiem ówczesnej młodzieży, opowiadają o swoich codziennych przeżyciach oraz umieszczają zdjęcia i filmy odzwierciedlające atmosferę tamtych dni. Według pomysłodawców, dzięki temu udało się zaprząc nowe technologie do podróży do 1944 roku.
"Kostek" i "Sosna" stali si
ę jednymi z najpopularniejszych postaci na polskim Facebooku. Razem mają ponad 3000 przyjaciół, którzy komentują ich wpisy i toczą żywe dyskusje na temat Powstania.
Wręczenie statuetki twórcom projektu miało miejsce podczas uroczystej gali festiwalowej w Portoroż, w Słowenii.
Golden Drum to jeden z najbardziej prestiżowych, międzynarodowych festiwali reklamy i PR, od kilkunastu lat nagradzających najlepsze kampanie reklamowe na świecie.
"Kumpel z przesz
łości
" zosta
ł realizowany we współpracy z Biurem Promocji Miasta Stołecznego Warszawy.