W przyjętej rezolucji posłowie podkreślili potrzebę zapewnienia przedsiębiorcom łatwego dostępu do informacji i apelują do państw członkowskich do przyśpieszenia wdrażania wytycznych dyrektywy. Termin jej wdrożenia minął ponad rok temu. Zdaniem posłów biurokracja i brak informacji są głównymi przeszkodami utrudniającymi rzeczywistą wymianę usług na wspólnym rynku.
Według szacunków Komisji Europejskiej, poprawne wdrożenie dyrektywy niesie ze sobą korzyści ekonomiczne w wysokości od 60 do 140 miliardów euro rocznie. Dyrektywa usługowa obejmuje swoim zakresem 40% rynku usług w Unii Europejskiej.
Według danych Komisji Europejskiej zaledwie 22 z 27 państw utworzyło pojedyncze punkty kontaktowe, za których pośrednictwem przedsiębiorstwa powinny mieć możliwość załatwienia formalności w formie elektronicznej.
Zdaniem eurodeputowanej Małgorzaty Handzlik napływa wiele pozytywnych sygnałów, iż Dyrektywa uprościła prowadzenie firm i transgraniczne świadczenie usług. Nadal, jak twierdzi, wiele państw próbuje chronić lokalne interesy. Polska, Dyrektywę wdrożyła i utworzyła pojedynczy punkt kontaktowy. Jednak jego słabością, zdaniem posłanki, jest mała liczba operacji i procedur dostępnych w formie elektronicznej.
Informacyjna Agencja Radiowa (