Stanisław Kokot uważa, że należy skoncentrować się na analizie sprzętu oraz warunków, w jakich muszą pracować kolejarze. Sekretarz sekcji krajowej kolejarskiej "Solidarności" zasugerował, że osoby zatrudnione na kolei muszą się borykać z wieloma problemami, są między innymi zmuszeni do pracy na przestarzałym sprzęcie. Te czynniki mają wpływ na komfort pracy, a co za tym idzie - na bezpieczeństwo. Dodatkowo sytuację pogarsza fakt, że zlikwidowana technika kolejowe, przez co system szkoleń został znacznie ograniczony.
Przedstawiciel kolejarskiej "Solidarności" uważa, że restrukturyzacja tej gałęzi gospodarki powinna polegać na zapewnianiu bezpieczeństwa pasażerom i pracownikom. Niedopuszczalna jest jego zdaniem sytuacja, w której zmiany polegają tylko na zamykaniu kolejnych połączeń i redukcji zatrudnienia. Niebezpieczną praktyką jest również dzielenie spółek kolejowych na mniejsze podmioty, co powoduje chaos i problemy z ustalaniem kompetencji.
Stanisław Kokot podkreślił, że Urząd Transportu Kolejowego powinien dawno rozpocząć prace nad ujednoliceniem zasad, które obowiązywałyby wszystkie podmioty pracujące na kolei.
Informacyjna Agencja Radiowa