Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PR SA - media publiczne - Zielonka

0
Podziel się:

Media nie są już obiektywnymi obserwatorami świata, ale stały się graczem na scenie politycznej i biznesowej. Przekonywał o tym uczestników konferencji poświęconej mediom publicznym profesor Jan Zielonka z Uniwersytetu w Oxfordzie. Historyk idei i politolog jest jednym z gości trwającego w siedzibie Polskiego Radia w Warszawie spotkania "Modele mediów publicznych w Polsce i Europie".

Profesor Jan Zielonka mówił, że wraz z rewolucją techonlogiczną media zmieniają swój etos i nie są już wyłącznie dostarczycielami informacji czy rozrywki. Podkreślał, że dziennikarze i właściciele mediów odgrywają czasem rolę ofiar, niezdolnych by oprzeć się rynkowi lub naciskom politycznym, ale czasem są drapieżnikiem, który chce wyrwać środki publiczne i prywatne dla swoich własnych celów. "Dziennikarze i właściciele mediów nie działają w próżni. Tworzą sojusze z innymi grupami politycznymi lub biznesowymi. Niektórzy nazywają takie nieformalne koalicje "mediokracją" - powiedział ekspert.
Profesor Jan Zielonka podkreślał jednocześnie, że w Europie społeczeństwa nadal oczekują od mediów rzetelnego i bezstronnego informowania. "Publiczność to nie tylko konsumenci, biernie kupujący produkt polityczny lub komercyjny. Publiczność to obywatele poszukujący wyszukanej i rzetelnej informacji, dostarczanej im zazwyczaj przez prawdziwe media publiczne, mimo że nudne i nie dostarczające rozrywki" - dodał Zielonka.
Oprócz Polskiego Radia, gospodarzami konferencji o kształcie mediów publicznych są m.in. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Telewizja Polska. Na spotkaniu obecni są także przedstawiciele organizacji pozarządowych. Patronat nad konferencją objął prezydent Bronisław Komorowski.

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/Wojciech Cegielski/jj

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)